Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1602 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Vo dvojici na Zetku alebo "4 krajiny za 5 dní" 2016

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Vo dvojici na Zetku alebo "4 krajiny za 5 dní" 2016

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

21.09.2016 - ZedsNotDead

Výberová káva Julius Meinl

21.09.2016 - ZedsNotDead

Erlaufsee

21.09.2016 - ZedsNotDead

Som na kašu, doslova

21.09.2016 - ZedsNotDead

Čisté vody v AT

21.09.2016 - ZedsNotDead

Ossiacher See - Gegen Wasser!

21.09.2016 - ZedsNotDead

Triglavský národný park

21.09.2016 - ZedsNotDead

čakanie na otvorenie cesty

21.09.2016 - ZedsNotDead

Pješčana Uvala - Pula

21.09.2016 - ZedsNotDead

Nie, niesom gymnasta - Pješčana Uvala - Pula

21.09.2016 - ZedsNotDead

Premantura - Kamenjak

21.09.2016 - ZedsNotDead

Premantura - Kamenjak

21.09.2016 - ZedsNotDead

Koloseum Pula

21.09.2016 - ZedsNotDead

Temple of Augustus Pula

21.09.2016 - ZedsNotDead

Bezpečnosť nadovšetko

21.09.2016 - ZedsNotDead

Selfie

21.09.2016 - ZedsNotDead

Talianska zmrzlina

21.09.2016 - ZedsNotDead

Bohinjské jazero

21.09.2016 - ZedsNotDead

Bohinjské jazero

21.09.2016 - ZedsNotDead

Vršič Pass

21.09.2016 - ZedsNotDead

Soča

21.09.2016 - ZedsNotDead

Pizza v Tarvissiu

21.09.2016 - ZedsNotDead

Nockmalstrasse

21.09.2016 - ZedsNotDead

Nockalmstrasse

21.09.2016 - ZedsNotDead

Posledné kilometre

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »