ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

10.06.2015 - Okruhari

Večer pred

10.06.2015 - matox

Ranný príchod

10.06.2015 - matox

Ranný príchod

10.06.2015 - Okruhari

Registrácia

10.06.2015 - Okruhari

Nálepky podľa rýchlostnej kategórie

10.06.2015 - matox

SMT - Ready to Race :)

10.06.2015 - matox

Ako v škole

10.06.2015 - matox

Carlos a spol

10.06.2015 - matox

Carlos vysvetluje

10.06.2015 - matox

Aj na enduro gumách sa dá

10.06.2015 - matox

Aj na enduro gumách sa dá

10.06.2015 - Okruhari

Pekne za inštruktorom

10.06.2015 - Okruhari

Prvá jazda

10.06.2015 - Okruhari

Teória

10.06.2015 - Okruhari

Prezúvanie

10.06.2015 - Okruhari

Náš motopark

10.06.2015 - Okruhari

BMW motopark

10.06.2015 - Okruhari

Fešanda

10.06.2015 - Okruhari

Teória

10.06.2015 - Okruhari

Štartujeme

10.06.2015 - Okruhari

Stánok Bridgestone

10.06.2015 - matox

Carlos a Matox

10.06.2015 - matox

Carlos a Matox

10.06.2015 - Okruhari

Záverečná spoločná foto

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »