ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Zopár kilometrov po okolí, alebo MotoTrip 2009

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Zopár kilometrov po okolí, alebo MotoTrip 2009

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 60.

03.09.2009 - Venco

03 - Passo Giau

03.09.2009 - Venco

04 -

03.09.2009 - Venco

05 - chladíme brzdy a obzeráme okolie

03.09.2009 - Venco

06 - GPS

03.09.2009 - Venco

07 - aj tu sme nadávali na zavreté pumpy - 5790

03.09.2009 - Venco

08 - ze ani stôl to nevydrzal

03.09.2009 - Venco

09 - Lago di Garda

03.09.2009 - Venco

11 - bufetik

03.09.2009 - Venco

12 - tam sa to uz trhá

03.09.2009 - Venco

13 - opatrne do tej slanej vody

03.09.2009 - Venco

14 - oproti máme St.Tropez

03.09.2009 - Venco

15 - tú zandársku stanicu som si skoro nevsimol

03.09.2009 - Venco

16 - v St.Tropez

03.09.2009 - Venco

17 - St.Tropez

03.09.2009 - Venco

18 - na Citadel-e v St.Tropez

03.09.2009 - Venco

19 - na Citadel-e v St.Tropez

03.09.2009 - Venco

21 - Cazzo nepekne rozpráva na GPS

03.09.2009 - Venco

22 - uz sme skoro v dobrom servise

03.09.2009 - Venco

24 - namiesto mlieka malé pivo

03.09.2009 - Venco

25 - limizelezo Doctor

03.09.2009 - Venco

26 - Monaco

03.09.2009 - Venco

31 - cesta na Bonette

03.09.2009 - Venco

32 - cesta na Bonette

03.09.2009 - Venco

33 - cesta na Bonette

03.09.2009 - Venco

34 - tesne pod vrcholom

03.09.2009 - Venco

35 - druhá strana Bonett-u

03.09.2009 - Venco

36 - kemp v Jausiers

03.09.2009 - Venco

 kadial dnes

03.09.2009 - Venco

38 - prvy pokus nevysiel, Col de Vars je uzavrety

03.09.2009 - Venco

40 - ani na druhy pokus sa nepodarilo

03.09.2009 - Venco

42 - Col du Lautaret

03.09.2009 - Venco

43 - cesta na Galibier

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »