ISSN 1336-6491 | Online: 3141 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Video-Foto Galéria - Kolkovaná Ukrajina s endurkovým úsmevom

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Kolkovaná Ukrajina s endurkovým úsmevom

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 58.

22.01.2016 - MarkoLaky

Tu začíname

22.01.2016 - MarkoLaky

Jawa nevydržala

22.01.2016 - MarkoLaky

Škoda, lúčime sa

22.01.2016 - MarkoLaky

Welnes

22.01.2016 - MarkoLaky

Nad Smerekovom

22.01.2016 - MarkoLaky

Vyhliadka nad  Vilšinkami

22.01.2016 - MarkoLaky

veď sme dvaja

22.01.2016 - MarkoLaky

Ej, ale som sa spotil!

22.01.2016 - MarkoLaky

Lumšory - Runa

22.01.2016 - MarkoLaky

IMG_6918

22.01.2016 - MarkoLaky

Runa

22.01.2016 - MarkoLaky

My na Rune

22.01.2016 - MarkoLaky

Private

22.01.2016 - MarkoLaky

Obedik

22.01.2016 - MarkoLaky

Taška nevydržala

22.01.2016 - MarkoLaky

IMG_6938

22.01.2016 - MarkoLaky

Dajka. ilustračné foto

22.01.2016 - MarkoLaky

Volovets

22.01.2016 - MarkoLaky

Chrám Rotunda

22.01.2016 - MarkoLaky

Sinevirske jazero

22.01.2016 - MarkoLaky

Ľuboš si podľa nosa našiel brata od Koločavy

22.01.2016 - MarkoLaky

Koločava

22.01.2016 - MarkoLaky

Nad Koločavou

22.01.2016 - MarkoLaky

Modry kostolík

22.01.2016 - MarkoLaky

Solotvino

22.01.2016 - MarkoLaky

IMG_6982

22.01.2016 - MarkoLaky

IMG_6984

22.01.2016 - MarkoLaky

Vojenská cesta

22.01.2016 - MarkoLaky

Sedlo pod Hoverlou

22.01.2016 - MarkoLaky

Sedlo pod Hoverlou LS

22.01.2016 - MarkoLaky

podobné brusniciam

22.01.2016 - MarkoLaky

Hoverla

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »