ISSN 1336-6491 | Online: 1881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Video-Foto Galéria - Via ITALIA 2016

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Via ITALIA 2016

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 56.

26.03.2017 - ulltraa

Zlaté Piesky

26.03.2017 - ulltraa

Sonnenturm

26.03.2017 - ulltraa

Slovinsko

26.03.2017 - ulltraa

Jezersko

26.03.2017 - ulltraa

Ruska cesta

26.03.2017 - ulltraa

Ruska kapelica

26.03.2017 - ulltraa

Pyramídy šťastia

26.03.2017 - ulltraa

Vršič

26.03.2017 - ulltraa

Koritnica

26.03.2017 - ulltraa

Koritnica

26.03.2017 - ulltraa

Mangart

26.03.2017 - ulltraa

Mangart

26.03.2017 - ulltraa

Mangart

26.03.2017 - ulltraa

Mangart

26.03.2017 - ulltraa

Mangart

26.03.2017 - ulltraa

Taliansko

26.03.2017 - ulltraa

Cestou necestou

26.03.2017 - ulltraa

Passo di Mauria

26.03.2017 - ulltraa

Auronzo di Cadore - San Lucano Vescovo

26.03.2017 - ulltraa

Auronzo di Cadore

26.03.2017 - ulltraa

Auronzo di Cadore - jazero Cadore

26.03.2017 - ulltraa

Auronzo di Cadore

26.03.2017 - ulltraa

Lanovka - Monte Cristallo

26.03.2017 - ulltraa

Passo Giau

26.03.2017 - ulltraa

Passo Giau

26.03.2017 - ulltraa

Passo Giau

26.03.2017 - ulltraa

Passo Fedaia

26.03.2017 - ulltraa

Passo Sela

26.03.2017 - ulltraa

Passo Sela

26.03.2017 - ulltraa

Passo Pordoi

26.03.2017 - ulltraa

Passo Campolongo

26.03.2017 - ulltraa

Passo Gardena

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »