Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3141 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Video-Foto Galéria - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 41.

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu
Vincent Black Shadow 1951 - legendárny...

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu
Vincent Black Shadow 1951 - legendárny...

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Veľký 5-palcový tachometer Smiths ciachovaný do 150 míľ/h - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Pokrokový 50° OHV V-twin - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Pokrokový 50° OHV V-twin - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Pokrokový 50° OHV V-twin - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Karburátor Amal - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Predná vidlica vlastnej konštrukcie s centrálnym tlmičom - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Predná vidlica vlastnej konštrukcie s centrálnym tlmičom - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Predná vidlica vlastnej konštrukcie s centrálnym tlmičom - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Dvojitá bubnová brzda priemer 180mm - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Dvojitá bubnová brzda priemer 180mm - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Zadné odpruženie cantilever 2x pružina + tlmič pod sedlom + 2x trecie tlmiče - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Zadné odpruženie cantilever 2x pružina + tlmič pod sedlom + 2x trecie tlmiče - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Zadné odpruženie cantilever 2x pružina + tlmič pod sedlom + 2x trecie tlmiče - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Trecí tlmič riadenia - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Predný hydraulický tlmič - Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

29.11.2018 - Awia

Vincent Black Shadow 1951 - legendárny stroj, ktorý predbehol svoju dobu

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »