ISSN 1336-6491 | Online: 1234 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31589
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18466)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13123)

Video-Foto Galéria - Prv de svetovho endura v Krompachoch mme spene za sebou

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou

| 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 33 až 64 z cekového počtu: 77.

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Peter Podhorský na štarte Cross Testu

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Peter Podhorský

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Peter Podhorský

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Peter Podhorský

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Peter Podhorský

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Peter Podhorský

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Peter Podhorský

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Jaro Katriňák na časovke

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Juraj Dózsa

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Zlatko Novosád

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Štefan Svitko

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Jaro Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Juraj Dózsa

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Štefan Svitko

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Miroslav Ševela

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Marek Giertl

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Filip Kvačkaj

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Marek Giertl

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - Filip Kvačkaj

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Peter Podhorský, rýchla servisná kontrola, doplnenie paliva, netrvalo to viac ako 30 sekúnd

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Jaro Katriňák v paddoku pred posledným kolom

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test - David Knight

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006

 

| 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »