Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 895 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30822
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18129)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12693)

Video-Foto Galéria - Mongolsko 2009

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Sleduj Výpravu Mongolsko 2009 naživo!

| 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce

Zobrazujem obrázky 193 až 224 z cekového počtu: 222.

25.06.2009 - ernesto

Cesta do Olgi

25.06.2009 - ernesto

sciplenie nerabotajet

25.06.2009 - ernesto

Miso zalomil

25.06.2009 - ernesto

Kupujeme nove lamely resp snazime sa najst nieco podobne

25.06.2009 - ernesto

Siso a Francuz v akcii

25.06.2009 - ernesto

Lamely spojene s medzikruzkami stiftami

25.06.2009 - ernesto

Maros urobil obchod svojho zivota

25.06.2009 - ernesto

Eagle hunters

25.06.2009 - ernesto

Eagle hunters

25.06.2009 - ernesto

Eagle hunters

25.06.2009 - ernesto

Eagle hunters

25.06.2009 - ernesto

Trip okolo Olgi

25.06.2009 - ernesto

Trip okolo Olgi

25.06.2009 - ernesto

Trip okolo Olgi

25.06.2009 - ernesto

Trip okolo Olgi

25.06.2009 - ernesto

Trip okolo Olgi

25.06.2009 - ernesto

Trip okolo Olgi

25.06.2009 - ernesto

Baby cistia barani zaludok na svadobnu hostinu

25.06.2009 - ernesto

Svadobna tabula

25.06.2009 - ernesto

Male tavy

25.06.2009 - ernesto

Zobrali sme k sebe Richarda na ktoreho sa vykaslali kamosi

25.06.2009 - ernesto

Slavnostne privitanie fesakov z Ruska na hranici

25.06.2009 - ernesto

Vecer sme sa zisli v Kos Agaci partia 13 motoriek

25.06.2009 - ernesto

Rusky Altaj

25.06.2009 - ernesto

My na parkovisku v Altaji

25.06.2009 - ernesto

V Novosibirsku v garazi motoklubu s Jevgenijom

25.06.2009 - ernesto

Marcin z Polska na KTM a Richard

25.06.2009 - ernesto

Naladicka bola dobra (dvaja zraneni veterani)

25.06.2009 - ernesto

Spolocne foto z chalanmi z klubu Devil Angels Novosibirsk MC

25.06.2009 - ernesto

Starcom po Novosibirsku

 

| 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce

Ostatné Galérie
Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »