ISSN 1336-6491 | Online: 3469 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29836
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17631)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Fantic

Kategória:Model:Rok:
2023:
 NaháčFOTO Fantic Caballero 700 NOVINKA 20232023
1998:
 EnduroFantic Cabarello1998
 Chopper/CruiserFantic Cruiser1998
1997:
 EnduroFantic Caballero1997
 Chopper/CruiserFantic Custom1997
1996:
 TrialFantic Coach 2501996
1990:
 EnduroFantic 125 Sport HP 11990
 TrialFantic Trial 241 Seven Days1990
1989:
 EnduroFantic 125 Sort HP 11989
 TrialFantic Trial 241 Seven Days1989
1988:
 EnduroFantic 125 Sport HP 11988
 EnduroFantic 125 Sport HP 1 (škrtená verzia 12.68 kW)1988
 TrialFantic Trial 241 Seven Days1988
1987:
 EnduroFantic 125 Sport HP 11987
 EnduroFantic 125 Sport HP 1 (škrtená verzia 12.68 kW)1987
1986:
 EnduroFantic 125 Raider LC1986
 EnduroFantic 250 Raider LC1986
1985:
 EnduroFantic 125 Raider LC1985
 EnduroFantic 125 Strada LC1985
 EnduroFantic 250 Raider LC1985
1984:
 EnduroFantic 125 Strada LC1984
1983:
 EnduroFantic 125 Strada Sport1983
1982:
 EnduroFantic 125 Strada1982
1981:
 EnduroFantic TX 150 Caballero1981
1980:
 EnduroFantic TX 150 Caballero1980
1979:
 EnduroFantic TX 150 Caballero1979
1975:
 Chopper/CruiserFantic TX 141 Chopper1975
1974:
 Chopper/CruiserFantic TX 141 Chopper1974
1973:
 Chopper/CruiserFantic TX 141 Chopper1973
Yamaha Posledná šanca

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »