Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1573 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30342
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17890)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12452)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Hercules

Kategória:Model:Rok:
1992:
 KlasikaHercules K 180 Military1992
1991:
 KlasikaHercules K 180 Military1991
1990:
 KlasikaHercules K 125 Military1990
1989:
 KlasikaHercules K 125 Military1989
1988:
 KlasikaHercules K 125 Military1988
1987:
 KlasikaHercules K 125 Military1987
1986:
 KlasikaHercules K 125 Military1986
1985:
 KlasikaHercules K 125 Military1985
1984:
 KlasikaHercules K 125 Military1984
1983:
 KlasikaHercules K 125 Military1983
1982:
 KlasikaHercules K 125 Military1982
1981:
 KlasikaHercules K 125 Military1981
1980:
 KlasikaHercules K 125 Military1980
1979:
 KlasikaHercules K 125 Military1979
 KlasikaHercules K 125 S1979
1978:
 KlasikaHercules K 125 Military1978
 KlasikaHercules K 125 S1978
 KlasikaHercules W 20001978
1977:
 KlasikaHercules K 125 Military1977
 KlasikaHercules K 125 S1977
 KlasikaHercules W 20001977
1976:
 KlasikaHercules K 125 Military1976
 KlasikaHercules K 125 S1976
 KlasikaHercules W 20001976
1975:
 KlasikaHercules K 125 Military1975
 KlasikaHercules K 125 S1975
 KlasikaHercules W 20001975
1974:
 KlasikaHercules K 125 Military1974
 KlasikaHercules K 125 S1974
 KlasikaHercules W 20001974
1973:
 KlasikaHercules K 125 Military1973
 KlasikaHercules K 125 T1973
 KlasikaHercules W 20001973
1972:
 KlasikaHercules K 1251972
 KlasikaHercules K 125 Military1972
1971:
 KlasikaHercules K 125 Military1971
 KlasikaHercules K 125 X1971
1970:
 KlasikaHercules K 105 X1970
 KlasikaHercules K 125 X1970
Kawasaki Good Times Tour

Porovnanie motocyklov:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »