ISSN 1336-6491 | Online: 2062 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30913
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18176)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12737)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaDucati Multistrada 1200 2015 Odstráň z porovnaniaBMW S1000XR 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiBMW
Model:Multistrada 1200S1000XR
Rok:20152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:L-kový dvojvalec DVT (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1198.4 ccm999 ccm
Max. výkon:160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:136 Nm / 7500 ot.112 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:12,5 : 112.0:1
Vŕtanie x Zdvih:106 x 67.9mm80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm150 mm
Zdvih vzadu:170 mm140 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR17190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:209 kg
Hmotnosť s náplňami:232 kg228 kg
Výška sedla:825 mm840 mm
Rázvor:1530 mm1548 mm
Dĺžka:2190 mm2183 mm
Šírka:1000 mm940 mm
Výška:1495 mm
Objem nádrže:20 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 254 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatok
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatok
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 16 490,00 €Cena 08/2015 15 200,00 €
Motozem

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »