Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1080 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31402
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18394)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13008)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda CRF1000L Africa Twin 2016 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS Adventure 2015 Odstráň z porovnaniaHusqvarna Nuda 900 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWHusqvarna
Model:CRF1000L Africa TwinF 800 GS AdventureNuda 900
Rok:201620152012
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2012
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroSupermoto
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm798 ccm898 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 6000 ot.83 Nm / 5750 ot.100 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm82 x 75.6 mm84 x 81 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm210 mm
Zdvih vzadu:220 mm215 mm180 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)dvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-R2190/90-21 54 V120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm265 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-R18150/70-R17 69 V180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg174 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg229 kg195 kg
Výška sedla:870 mm890 mm870 mm
Rázvor:1575 mm1578 mm1495 mm
Dĺžka:2335 mm2305 mm2190 mm
Šírka:875 mm925 mm895 mm
Výška:1475 mm1450 mm1220 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:18.8 l24 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:193 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km4.3 l/100km4.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 kmcca 418 kmcca 211 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:v sérii modelu s ABSáno, v sérii
Vypínateľné ABS:v sérii modelu s ABS
Trakčná kontrola:v sérii modelu s ABS
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Predbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.
Dve nastaviteľné palivové mapy
Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm.
Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »