Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
| Foto: | ||
| Odstráň z porovnania  | Odstráň z porovnania  | |
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | AJP | Husqvarna | 
| Model: | PR7 600 | TE 630 IE | 
| Rok: | 2016 | 2011 | 
| Novinka: | NOVINKA 2016 | |
| Kategória: | Cestovné enduro | Enduro | 
| Motor: | ||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | 
| Objem: | 600 ccm | 600 ccm | 
| Max. výkon: | 57.8 k (42.5 kW) / ot. | |
| Kompresný pomer: | 12.4:1 | 12.4:1 | 
| Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 76.4 mm | 100 x 76,4 | 
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | 
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | 
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | 
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | 
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | 
| Zdvih vpredu: | 300 mm | 270 mm | 
| Zdvih vzadu: | 280 mm | 320 mm | 
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | 
| Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 260 mm | 
| Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 | 
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | 
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm | 
| Pneu vzadu: | 140/80-18 | 140/80-18 | 
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Suchá hmotnosť: | 155 kg | 150 kg | 
| Hmotnosť s náplňami: | 165 kg | |
| Výška sedla: | 920 mm | 945 mm | 
| Rázvor: | 1540 mm | 1485 mm | 
| Dĺžka: | 2260 mm | |
| Šírka: | 820 mm | |
| Výška: | 1240 mm | |
| Svetlá výška: | 320 mm | 300 mm | 
| Objem nádrže: | 17 l | 12 l | 
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Spotreba paliva: | 5 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 180 km | |
| Doplnková výbava: | ||
| Iná výbava: | USD vidlica, tlmič Sachs | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Upside-down vidla Marzocchi, nastaviteľný útlm Vzadu tlmiš SACHS, nastaviteľné predpätie, kompresia aj útlm Cena 10/2011 6 670,- EUR (Akciová cena 10/2011 6 290,- EUR) | |
 
	Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal: 
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!
 
			
![[]](/pictures/news/9737.m.jpg) Novinky 2026
 Novinky 2026 Články
 Články Video Galéria
 Video Galéria Tipy na výlet a trasy
 Tipy na výlet a trasy Foto Galéria
 Foto Galéria Pozadia / Wallpapers
 Pozadia / Wallpapers Moto katalóg
 Moto katalóg![[]](images/drop.gif) Daruj krv
 Daruj krv![[]](images/ph_lt.gif) Len Tak
 Len Tak![[]](images/ph_mt.gif) Moto turistika
 Moto turistika![[]](images/ph_mp.gif) Moto poradňa
 Moto poradňa![[]](images/ph_ms.gif) Motošport
 Motošport![[]](images/ph_um.gif) Ukradnuté moto
 Ukradnuté moto![[]](images/ph_nd.gif) Nehody
 Nehody![[]](images/ph_vj.gif) Výjazdy
 Výjazdy![[]](images/ph_cl.gif) Diskusie k Článkom
 Diskusie k Článkom![[]](images/ph_fs.gif) Diskusie k Fotosúťaži
 Diskusie k Fotosúťaži![[]](images/ph_wp.gif) Diskusie k Bodom Záujmu
 Diskusie k Bodom Záujmu![[]](images/ph_mr.gif) O motoride.sk
 O motoride.sk![[]](images/zabava.png) Zábava - Video, Audio, Foto
 Zábava - Video, Audio, Foto![[]](images/video.gif) Diskusie k videám
 Diskusie k videám![[]](images/ph_ot.gif) Off topic - Mimo tému
 Off topic - Mimo tému![[]](/pictures/technika/6720.m.png) 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny
 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny MOTORIDE.SK
 MOTORIDE.SK YouTube MR
 YouTube MR Instagram MR
 Instagram MR![[]](/pictures/news/6053.m.png) Kampaň Pozri 2x
 Kampaň Pozri 2x![[]](/pictures/turistika/9791.m.png) S Awiom do Indie
 S Awiom do Indie![[]](/pictures/turistika/9220.m.jpg) Pionierom na Nordkapp
 Pionierom na Nordkapp![[]](/pictures/turistika/8192.m.gif) Na Afrikách do Afriky
 Na Afrikách do Afriky![[]](/pictures/turistika/8823.m.png) VIETNAM moto trip
 VIETNAM moto trip 



 







