Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1686 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaSuzuki AN 650 Burgman 2018 Odstráň z porovnaniaHonda Forza 750 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiHonda
Model:AN 650 BurgmanForza 750
Rok:20182021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:SkúterSkúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:638 ccm745 ccm
Max. výkon:56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot.58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 5000 ot.69 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:11,2 : 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:75,5 x 71,377 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatická 6 stupňová dvojspojková
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70R15120/70-R17 M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60R14160/60-R15 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:277 kg235 kg
Výška sedla:750 mm790 mm
Rázvor:1590 mm1580 mm
Dĺžka:2270 mm2200 mm
Šírka:810 mm790 mm
Výška:1430 mm1484 mm
Svetlá výška:120 mm135 mm
Objem nádrže:15 l13.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 km
Servisný interval:12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:automatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€)Cena 3/2021: 10 890 eur

Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita.

EURO 5
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »