ISSN 1336-6491 | Online: 1580 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17657)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHusqvarna 701 Enduro 2019 Odstráň z porovnaniaAJP PR7 600 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaAJP
Model:701 EnduroPR7 600
Rok:20192016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:EnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:692.7 ccm600 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:71 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:12.4:1
Vŕtanie x Zdvih:105 x 80,0 mm100.0 x 76.4 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:275 mm300 mm
Zdvih vzadu:275 mm280 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:140/80-18140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:145 kg155 kg
Hmotnosť s náplňami:165 kg
Výška sedla:950 mm920 mm
Rázvor:1504 mm1540 mm
Svetlá výška:280 mm320 mm
Objem nádrže:13 l17 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica, tlmič Sachs
Poznámka:
Poznámka:Cena 03/2019: 9 950 EUR

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »