Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | |||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Husqvarna | KTM | AJP |
Model: | 701 Enduro | 690 Enduro R | PR7 600 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2016 | |
Kategória: | Enduro | Enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 692.7 ccm | 690 ccm | 600 ccm |
Max. výkon: | 74.8 k (55.0 kW) / 8000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / ot. | |
Max. krútiaci moment: | 71 Nm / 6750 ot. | 73.5 Nm / 6500 ot. | |
Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12.4:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 105 x 80,0 mm | 105 x 80,0 mm | 100.0 x 76.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 275 mm | 250 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 275 mm | 250 mm | 280 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-18 | 140/80-18 | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 145 kg | 146 kg | 155 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 165 kg | ||
Výška sedla: | 950 mm | 910 mm | 920 mm |
Rázvor: | 1504 mm | 1502 mm | 1540 mm |
Svetlá výška: | 280 mm | 270 mm | 320 mm |
Objem nádrže: | 13 l | 13.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 3.96 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 255 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | podvozok WP XPLOR (vzadu prepákovanie) | USD vidlica, tlmič Sachs | |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 03/2019: 9 950 EUR | Cena 03/2019: 10 699 EUR |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!