ISSN 1336-6491 | Online: 1148 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (19126)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13764)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW R 1300 RT 2025 Odstráň z porovnaniaHonda NT1100 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHonda
Model:R 1300 RTNT1100
Rok:20252025
Novinka:NOVINKA 2025NOVINKA 2025
Kategória:CestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1300 ccm1084 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:149 Nm / 6500 ot.112 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 111.1 : 1
Vŕtanie x Zdvih:106.5 x 73.0 mm92.0 x 81.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)SOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:kardanreťaz
Zdvih vpredu:149 mm150 mm
Zdvih vzadu:158 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, radiálne strmene, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-R17120/70R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm256 mm
Pneu vzadu:190/55-R17180/55R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:281 kg238 kg
Výška sedla:780 mm820 mm
Rázvor:1535 mm
Dĺžka:2240 mm
Šírka:865 mm
Výška:1360 mm
Svetlá výška:175 mm
Objem nádrže:24 l20.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:220 km/h
Spotreba paliva:5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 305 km
Servisný interval:12 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériinie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii aj príadavné svetlááno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Audio systém:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok Automated Shift Assistant (ASA)za príplatok
Iná výbava:za príplatok Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning, Rear End Collision Warning (RECW)v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektory
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2025: od 22 990 eurCena 08/2025: 14 110 eur (DCT: +1000 eur, DCT a semiaktív: +2000 eur)

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »