Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1157 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30912
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18175)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12737)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda ST 1300 Pan-European 2003 Odstráň z porovnaniaSuzuki DR 800 S Big 1999 Odstráň z porovnaniaObrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiYamaha
Model:ST 1300 Pan-EuropeanDR 800 S BigXV 535 Virago
Rok:200319991988
Kategória:CestovnáEnduroChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)jednovalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1261 ccm779 ccm535 ccm
Max. výkon:120.7 k (88.8 kW) / 8000 ot.50.7 k (37.3 kW) / 6600 ot.27.4 k (20.1 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:117 Nm / 6500 ot.59 Nm / 5400 ot.
Kompresný pomer:9.5:19.0:1
Vŕtanie x Zdvih:78.0 x 66.0 mm105.0 x 90.0 mm76.0 x 59.0 mm
Rozvod:OHC (2V)
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazkardan
Zdvih vpredu:240 mm
Zdvih vzadu:220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70-1890/90-213.00-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm
Pneu vzadu:170/60-17130/80-17140/90-15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:281 kg
Hmotnosť s náplňami:227 kg220 kg
Výška sedla:805 mm860 mm
Šírka:935 mm
Objem nádrže:29 l24 l13.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:159 km/h128 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:5.6 s
Spotreba paliva:6.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 285 km
Poznámka:
Poznámka:Cena (27. 5. 2008): 529 900 Sk

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »