Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1626 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda Crossrunner 2014 Odstráň z porovnaniaTriumph Tiger 800 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaTriumph
Model:CrossrunnerTiger 800
Rok:20142014
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:782 ccm799 ccm
Max. výkon:101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.
Max. krútiaci moment:72.8 Nm / 9500 ot.79 Nm / 7850 ot.
Kompresný pomer:11.6 : 112.0:1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 48 mm74 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:165 mm180 mm
Zdvih vzadu:145 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm308 mm
Pneu vpredu:120/70-R17M/C110/80-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm255 mm
Pneu vzadu:180/55-R17M/C150/70-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:240.4 kg210 kg
Výška sedla:816 mm810 mm
Rázvor:1464 mm1568 mm
Dĺžka:2130 mm2215 mm
Šírka:799 mm795 mm
Výška:1243 mm1350 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:21.5 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.13 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 263 kmcca 254 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:nie
Tempomat:nie
LED denné svetlá:nie
El. Podvozok:nie
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2013: 10 490,- EUR (vrátane ABS)Cena 10/2012: 8 950,- EUR (+550 EUR ABS)
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »