Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Triumph |
Model: | Crossrunner | Tiger 800 |
Rok: | 2014 | 2014 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm | 799 ccm |
Max. výkon: | 101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. |
Max. krútiaci moment: | 72.8 Nm / 9500 ot. | 79 Nm / 7850 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6 : 1 | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 48 mm | 74 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 165 mm | 180 mm |
Zdvih vzadu: | 145 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 308 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R17M/C | 110/80-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-R17M/C | 150/70-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 240.4 kg | 210 kg |
Výška sedla: | 816 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1464 mm | 1568 mm |
Dĺžka: | 2130 mm | 2215 mm |
Šírka: | 799 mm | 795 mm |
Výška: | 1243 mm | 1350 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | |
Objem nádrže: | 21.5 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 6.13 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 263 km | cca 254 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok |
Vypínateľné ABS: | nie | |
Tempomat: | nie | |
LED denné svetlá: | nie | |
El. Podvozok: | nie | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 02/2013: 10 490,- EUR (vrátane ABS) | Cena 10/2012: 8 950,- EUR (+550 EUR ABS) |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!