Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin - Diskusné fórum

Hodnotenie: (23 hodnotení)

Diskusia k článku: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

16.03.2016 6:54

Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Hodnotenie: Dobré

Nič v tomto článku ma neprekvapilo. Tvrdím, že súčasná Afrika nemá vôbec konkurenciu.

Možno som staromódny, ale mám nejakú predstavu, ako by malo cestovné enduro vyzerať. V tomto je pre mňa Afrika takmer dokonalá. Ostatné technické veci, vzhľadom na rok 2016, nepokladám za žiadnu dieru do sveta, ale samozrejmosť. A ak niekto rieši prepínanie čohosi "jedným tlačítkom" kdesi v menu, asi robil vývoj na skúter, nie na enduro.

Konkurencia?
Neviem prísť na chuť KTM a tým čudným plastom. Ale ako asfaltová motorka, nech si bude.
800XCx, toto bola kedysi moja motorka snov. Ne výstave som mal pocit, že sedím na asfaltovej motorke.
800GS, toto som kedysi takmer kúpil. Asfaltový dizajn. O tom zobáku u 1200GS radšej mierne pomlčím. Neviem, či je v ňom autoprehrávač, baterka aj nádrž?
V-strom? Nikdy mi nepripadal ako cestovné enduro, ale OK, nech bude, no novým modelom s tou obrovskou "hlavou" sa u mňa katapultoval medzi asfalty. (Podobne posrali Versys)

Jasné, že hodnotím hlavne dizajn. Techniku má každý dobrú. Ale kto by chcel jazdiť na motorke, ktorá sa mu nepáči?

A automat? Do terénu by som neváhal.

Africa [dobre]


16.03.2016 7:49

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

prijemny test aj ked na dvoch miestach som sa musel usmievat Herghott

- stará Afrika má okolo seba viditeľnú auru,
- moderne sa zasúvajú priamo do otvorov v podsedlovke

a myslim si ze ked ste ju smelo porovnavali s motorkami kt maju o 200ccm menej (dokonca v pripade Vstroma o 350ccm menej) mohli ste ju smelo porovnat na druhu stranu aj s KTM 1190 Adventure (R) ;-)

p.s. neviem ci mate noveho fotografa, alebo vas stary fotograf ma novy fotak ale fotky k tomuto predstaveniu sú vynikajúce [dobre] [dobre]


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.03.2016 7:50)


16.03.2016 8:17

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

zeze
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tento clanok je vymysleny. Hergot nemohol byt ani nahodou v stave odist z Incheby na motorovom vozidle :-)


16.03.2016 8:26

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ja len male doplnenie, ze na zadnom tlmici sa da nastavit okrem predpatia aj kompresia, aj odskok. cize zadny je tiez plnonastavitelny.


16.03.2016 8:51

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pitaz> budem hnidopich - je tam nastavenie pomaleho odskoku, aj rychleho odskoku? Lebo to je plne nastavitelny tlmic.

Inak pekny test. Fotky nadherne. Aj cena za motorku je fajn. [dobre]


16.03.2016 8:57

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

matus, to zase nie :-))) je tam kompresia, odskok a predpatie


16.03.2016 9:14

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Chalani z redakcie: "po toľkých rokoch v motonovinárskej brandži sme už imúnni na marketingové medovo-motúzové naťahovačky"
na zaklade precitaneho mam trochu pocit, ze az tak imunni nie ste
pozrel som Africu iba na vystave a na rozdiel od vas by som si ju asi nekupil - rozhodne nie na cestovanie po svete + teren
1. DCT je podla mna fantasticka vec - na cestu, ale v trochu bahnitom terene by to bolo bez spojky asi nie uplne optimalne
2. ked sa na predne koleso namota trosku snehu/blata predny blatnik odleti, takze bez uprav to nie je ani na rozbahnenu cestu ku mne na chatu
3. ziadna motorka s 200+ kg sa dobre nejazdi ani v lahsom terene, dvihat ju kdesi z blata/piesku je pre vzpieraca a nie pre normalneho cloveka
4. na cestu slaby motor, na teren zbytocne silny ale zato velmi tazky a navyse dost zerie
5. to, ze sa dopredu namontuje 21" koleso este neznamena, ze sme ziskali Dakarovsky Special
6. na taku obrovsku motorku smiesne mala nadrz a pritom motor dost spapka
ZAVER: co prejdem na Honde Africa prejdem aj trebars na Suzuki Bandit, na cestu to nema ani gumy ani motor, v terene okolo Afriky mozu robit pocas jazdy naozajstne endura kruhy a je dost draha

na vystave v Inchebe bol ale aj priklad ozajstneho cestovneho Endura na vsetky mozne cesty (bez dodatocnych uprav): Husquarna 701 Enduro


16.03.2016 9:40

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dotore: Ta 701tka nebude len prekabatena 690tka?

Husqvarny ako takej mi je trochu luto. Co si prezila ako Husqvarna, potom u Talianov, potomu BMW, teraz je z toho modra KTM. Ale kto vie, casom sa mozno odputa a pojde svojou cestou, aj ked ani sam tomu neverim.


16.03.2016 10:42

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

datadive
 Kávičkár 

Awia Hergi .... To ze ste mi nedali previezt Vam tak lahko neodpustim >:-) (kazdy po pive!)

chvalia vsetci ja budem iba kritizovat (paci sa mi a je to podla mna vyborny a rozumny stroj, novy etalon)

ked pozeram fotky ... (ktore mozu skreslovat)
zadna brzdova nadrzka, by xela viac skovat ... na masine bez kufrov je na rane, hlavne pri takom tom klasickom opreti v zlabe, vsak ako casto potrebujes vidiet tu nadrzku ? ... raz za rok na jar?
tiahlo radicky mohli dat pod plast, ma to blizko ...
hmlovky by som asi radsej dal na prednu rampu ako postranach
to nema nastavovacie plexi? a preco je v nom diera? aby si vedel ake vonku pocasie, alebo aby si toho mal na cistenie viac ?
zaujimavy system nastavovania pacok
skoda ze nema este jednu zasuvku na 12V tak ako to ma maly tiger
dobre vidim ze ram a podsedlovka je jeden kus ? snad nie .... ze vidim zle?
na packu radicky mohli dat otacajuci sa valcek a nie henten stupel ...

z textu
xe to hlikove kufre ... dufam ze su v ponuke, nieje nic "lepsie" ako ked sa ti rozleti plastovy kufor, lebo si zle vypocital strom a kamosom ukazujes jak fasa si sa pobalil a zufalo kukas kto ma este dost miesta aby ti pobral veci :-D uz sa mi stalo
chybaju mi v teste asfaltove jazdne vlastnosti, prejazdy zakrut vs 21"v predu ...

tolko odomna v rychlosti ...















16.03.2016 10:42

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

oolo
 Edvenčr 

Ikona

dottore ak das totok na banditovi, tak to potom klobuk dolu(Staci tu pasaz od 0:53 po 1:16):

Video: www.youtube.com/watch?v=lbeS4uaxzLM


16.03.2016 10:47

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

datadive

to nema nastavovacie plexi? a preco je v nom diera?

zjednodusene - diera je v nom preto aby neboli turbulencie... prilis velke plexisklo pri vacsich rychlostiach vytvara v zaveternej strane "podtlak" ktory nasledne vytvara turbulencie

z toho isteho dovodu sa napr aj na Goldwinga robia preštisklá s prieduchom..


16.03.2016 10:50

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

datadive
 Kávičkár 

raptak ... ok chapem ... ale nedalo sa to inak? ... ked ide niekto predtebou a prasi ..tak cez tu dieru mas zachvilu okolo pristrojovky pieskovisko ... radsej mohli urobit nejake zarezy po stranach alebo tvar bocnych hran inak spravit


16.03.2016 11:27

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

PedroADV
 Jogurťák 

Ikona

oolo : stačí ti takto ? viem že to neni bandit, ale aj tak stojí zato pozrieť :-D :-D :-D

Video: www.youtube.com/watch?v=DlrkTbbV_bQ


16.03.2016 11:46

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Silny pozimny abstak robi svoje ;-)
Je tu super, ze Honda dobieha poloton cestovnych endur v "plnotucnej" kategorii. Na celo vsak budu musiet poriadne zamakat, standardna vybava je uz niekde inde...
Porovnat Afriku so Stromom? Ano, zodpovedny vyber konkurencie vyrazne ovplyvni vysledok. Co tak takto? motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C10735%2C... Aj 21" vpredu, aj 60 kilo dole, co ocenis hned pri prvom dvihani moto v terene, aj cena priaznivejsia. Ak sa Afrika chce hrat na adventure, tak by si mala hladat takych konkurentov. Ak sa chce hrat na komfort turistiky, tak tam prehrava s kategoriou 1200. Uz len to sedadlo a ochrana pred vetrom... 8-)


16.03.2016 11:47

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

he, tolko s prepacenim hovadin ako dal dottore do jedneho prispevku som uz dlho necital, na pobavenie celkom dobre :-D

Dôvod úpravy: pre mentona
menton: ved sa vyskusaj prepravit na KTM 690 na ukrajinu, pripadne niekde este dalej, ako sa budes citit :-) potom Ta to porovnanie rychlo prejde

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pitaz (16.03.2016 11:53)


16.03.2016 11:53

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

vytecny9
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja som spokojny s tym vasim testom!! Je to pekne citanie... Porad by som sa siel povozit na takej krasavici ;-)

Dôvod úpravy: len aby to nezistila moja stara :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil vytecny9 (16.03.2016 11:55)


16.03.2016 11:54

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

datadive
 Kávičkár 

Re: PedroADV:
Video: www.youtube.com/watch?v=ERSgFbURRNQ
enduro sa da jazdit na vsetkom ... a ako si pekne ukazal na niektorých strojoch iba raz

Dôvod úpravy: iny link

Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (16.03.2016 11:55)


16.03.2016 12:51

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

pitaz: takze bez Afriky na Ukrajinu nedojdeme? Kolkovaná Ukrajina s endurkovým úsmevom
na KTM 690 jazdia ludia (ozajstni on-road/off road turisti) okolo sveta a to po cestach necestach lebo je lahka a ma dost terenny podvozok a na ceste to tych 130km/h da
novu Afriku by som si kvoli ceste nekupil, lebo tu je konkurencia dalej a do terenu uz vobec nie, lebo by to bolo zbytocne obojstranne trapenie - samozrejme na tom profici prejdu vsetko, ale normalni turisti sa s tym nikde tahat nebudu ved ta KTM nalozena este stale vazi 30kg menej ako Afrika bez vsetkeho
Afrika je mackopes - vsade sa s nou da ist, ale vsade v provizoriu (to sedlo napriklad teda Afrika moc pohodlnejsie od tej KTM teda nema ;-) )


16.03.2016 13:28

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: pitaz: na podobnom sedadle ako ma ta KTM som dal niekolko dni po cca 500km, ani zdaleka to nema pohodlie ako GS, ale zaroven to nebolo nic "cez bolest". Na druhej strane, aj na mnohe copre si ludia kupuju kadejake vzduchove a gelove vankusiky, lebo su rozmaznani z gauca v obyvacke. Sedadlo na Afrike mi pri statickom sedeni prislo omnoho blizsie ku tej KTM 690 ako ku GS, lebo je uzke, malo tvarovane a dost tvrde. Preto si myslim, ze porovnanie so 690 vobec nie je zcestne a rozhodne relevantnejsie, ako bonsaj. Moj nazor...

Inak, nemozem si pomoct, ale ak ide cisto o design, tak tie velke plastove kyble tu moto zabili. Teraz nenarazam na to, ze su plastove, to je na adventure moto fail bez debaty. Ale samotna moto je krasna stihla a dost vysoka koza. Takato moto si pyta balenie na lahko, cize rolka, ci podkova dozadu.... 8-)


16.03.2016 13:38

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

raptor: statiku z kameňolomu a dynamiku mám na svedomí ja. foťák je stále starý cca 10 ročný canon. Ostatné bolo v réžii Awia, Herghott.
Som rád, že sa fotky pozdávajú (na to, v akých podmienkach - 8°C a hnusný vietor - sa fotilo).


16.03.2016 13:46

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

dottore, jasne, ze dojdete.. aj na choppry dojdete. ale za aku cenu - zniceny na kasu. a o tom asi dialkova turistika nie je. rozpraval som sa s endurakmi, ktory jazdia lahke KTM stroje a veru co sa tyka dlhych presunov, je to ciste utrpenie. potom sa to riesi tak, ze moto si prevezu na miesto a tam jazdia tazky offroad.

africa je o tom, ze sa da na nej ist skoro kamkolvek bez vacsich problemov a este si aj dobre zajazdit offroad. v tom je africa ovela univerzalnejsia, ako ostre ciste offroad enduro ktm 690 alebo ciste onroad enduro gs 1200


16.03.2016 13:55

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Thorien
 Turista 

Ikona

tak cenovo je k tomu z mastodontov najblizsie asi xtz1200 .. teraz neriesim vahy vykony a tak .. ale ja by som si veru africu ASI nevybral :-O


16.03.2016 14:16

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Dottore: Slintal som aj ja nad tou 701 kou. Bol som tam vo štvrtok, a nikto si ju nevšímal, a to som tam bol 2x. Ale diskusia je plná tvrdých offroad jazdcov :-) Inak, dúfam že chlapci z toho raz takú malú adventuru urobia.

A v tej tabulke by sa mohla uviezť suchá váha s ABS. Lebo všetky ju tak majú. Pravdepodobne je potom tažšia ako R ková KTM ka ;-)









16.03.2016 15:20

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

PedroADV
 Jogurťák 

Ikona

datadive : ja len pre doplnenie aby sme sa rozumeli. Nehodnotím Africu iba som reagoval na člena oolo.
Hodnotiť budem až keď sa povozím. Testovací týždeň už je rezervovaný a neostáva mi nič iné len sa tešiť. Iba toľko, že naživo ma až tak úplne nechytila ako na foto. Ale to sa môže zmeniť hneď po prvej jazde.


16.03.2016 18:07

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Skvelý ťah porovnávať Afriku s endurami. Afrika bude jasný lúzer.
Ale keďže je Afrika cestovné enduro, treba ju ešte porovnať aj s nejakým origo cesťákom. A zas bude Afra lúzer.
Je to jasné!
Dobré ráno!
:'(


16.03.2016 18:25

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Chyba mi v teste porovnanie s S51.

Cukrovkarom uz bude stačiť mat pribaleny na záchranu iba tento test na A4.

Začínam si odkladať na prasiatko, kde si budem na tuto Afru s automatom sporiť.


16.03.2016 18:43

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: satos: Jááj, už zas ten negatívny prístup.
Versus endúro - oveľa pohodlnejšie - jasný výherca
Versus turista - oveľa obratnejšie - zas výherca.

O čom sa tu ešte rozprávame? :-D

(Už sa teším na test, fakt som na neho zvedavý!)


16.03.2016 19:01

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Hodnotenie: Dobré

Tak tak, vsetko je uhol pohladu...
Treba porovnavat porovnatelne a nemiesat hrusky s jablkami. Tiez nepovazujem za prilis trefne dokazovania si, aky teren sa da prejst na akej motorke... ved cely svet sa da obist na Pincli a dokonca aj pesi, to je jasne.
Hlavne su aj tak len spomienky, ktore zostanu a mozu byt napr.:
Ako som si to uzil..., alebo: Ako som to dal na R1..., alebo: Ako som stravil dovolenku v servise, alebo...
Kazdy sme iny a mame rozne ocakavania od cestovania a o tom to je.

Pre mna je Afra super nastroj na cestovanie a neviem sa dockat prveho zvezenia. Tiez som zvedavy na podrobnejsi test, lebo tento bol fakt len taky zahrievaci...


16.03.2016 20:24

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

..ale ale páni. Idem si kúpiť túto motorku. Mám možnosť nehať sa ovplyvniť testom A(Awia)&H(Hergot), čo ju jazdili,alebo teoretikmi, čo stále prispievajú, ale nejazdia?
Ak ste sa zamysleli, ste na dobrej ceste kúpiť si motorku na základe zdravého rozumu.
A možnosť (zdravý rozum) sa mi páči.


16.03.2016 21:21

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

HoGo80 - to asi zavisi od toho ako si nastavis benchmark

Versus endúro - oveľa obratnejšie - výherca enduro
Versus turista - oveľa pohodlnejšie - zas výherca turista

a to kolko edvenčr génov má v sebe tá motorka aj tak na 99% závisí od jazdca a nie od motorky samotnej ;-)

romoto - nemám vôbec nič proti Afrike (ani proti Herghottovi a Awiovi) ale prosím ťa koľko negatívnych testov (akejkoľvek) Hondy sa na motoride objavilo? ...a čo na to hovorí tvoj zdravý rozum? :-)

Vlastne posledný test kde sa niekto z redaktorov oprel do motorky viac ako povinná jazda v kolónke "mínusy" som čítal od mikulca na GSR 750.


16.03.2016 22:06

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

MarkoLaky
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

A čo tak porovnávací test?: Afrika , GS800 ad, tiger800xc , KTM 1050 A. Sú mnohý ktorí uvažujú a nevedia sa rozhodnúť, vrátane mňa.
Aj keď sa dá vybaviť skúšobná jazda, aby sme si ju mohli omakať, ale to by trebalo všetky, a v jeden deň.


17.03.2016 8:15

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

JOZO392
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Duálnu motorku,ktorá ide po autostráde 160,má výbornú ochranu proti vetru,pohodlné sedadlo,atd.....a na endurotrati sa vyrovná skutočným endurám,atd......ešte pre slovákov nevyrobili


17.03.2016 8:53

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: JOZO392: Pre koho áno? :-)


17.03.2016 9:27

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

JOZO392
 Geriatrik 

Ikona

v nemecku to riešia dvomi mašinami v garáži,asfalt,blato


17.03.2016 9:37

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Jozo> ktm taku predava od roku 2003.


17.03.2016 9:56

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

JOZO392
 Geriatrik 

Ikona

tak potom už vyrobili


17.03.2016 10:45

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - nemyslim si ze by LC8 (ak si mal teda tu na mysli) bola komfortny cestovatel ako je napr GS alebo Varadero, zas naopak treba priznat ze je vyrazne terennejsia ako obe predchadzajuce motorky

skratka enduro a komfort su dve antagonisticke veci, tak to je a tak to ostane

ak niekto chce univerzal tak dostane motorku ktora ani v jednej veci nebude najlepsia ale ani v jednej najhorsia... najlepsia paralela mi vychadza s celorocnymi pneumatikami na auto, mozes na nich sice jazdit cely rok ale v zime su hocijake standardne zimne lepsie a v lete hocijake letne standardne detto


17.03.2016 11:20

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

JOZO392
 Geriatrik 

Ikona

RE : matus :vlastnil som Varadéro, DR 650 a WR 450.....a preto som si dovolil napísať že pre slovákov ešte nevyrobili.....podľa toho čo píšete


17.03.2016 11:59

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor> nepovedal som, ze by bola LC8 na ceste taka komfortna ako GS.

ale stojim si za tym, ze to urcite je motorka,ktorá ide po autostráde 160,má výbornú ochranu proti vetru,pohodlné sedadlo,atd.....a na endurotrati sa vyrovná skutočným endurám,atd.


17.03.2016 13:24

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Stale aj po rokoch rozmyslam nad tymto:
- co je to dostatocne primerane pohodlny cestovatel?
- kam musim cestovat, aby som to vedel posudit?

p.s.: Rok som uvazoval co si kupit po Versyse. A nejako som to pre seba poriesil. [ciel]


17.03.2016 14:26

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

gete
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Len debatuje...časom aj tak skončíte pri Bmw. :-D


17.03.2016 14:47

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

gete to asi nie.... ;-)


17.03.2016 14:54

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Gete - ja ano. Ked sa budem citit ako 60 rocny ;)


17.03.2016 15:01

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Zatial jediné dvojkolesové BMW čo by mi mohlo do garáže je GTL. ......ale ono nie a nie prísť. :-D


17.03.2016 15:49

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Tak som si skusil posediet a poobzerat teraz v Inchebe afriku, gs800ku a tigra a cuduj sa svete na malom GSku sa mi sedelo najlepsie aj ergonomicky je najlepsie poriesene pre mna a moju predstavu a to bavoraky a ten trapny gs kult neznasam.... Hned na prvy pohlad sa mi ta honda zdala ze z nej ide lacnota a poviazany rozpocet nemozem si pomoct aj ked to moze byt dobra motorecka vobec sa mi to nepacilo a nesiel by som do nej. Pre mna ideal je male gs800 adventure keby poriesili ten podvozok, trosku vahu a hlavne predok bola by to doslova idealna enduroturistika. Este ma napadlo minule sa tu niekto smial, ze pre dochodcov, ked sa tu riesil crosstourer a dtc ja som pisal prejdite sa a neuverite ako sa na tom jazdi a ake to je navykove v kazdej situacii. Afrika to len potvrdzuje ked jazdite dlhe streky a to k turistike patri tak jednoznacne dtc.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Deluxa (17.03.2016 15:51)


17.03.2016 15:53

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

gete
 Turista 

Re: matus:

Vidíš, teba a janovala by som posledných tipoval na baworáka


17.03.2016 17:55

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Gete> ja nie som vysadeny proti bmw...vadia mi iba niektori majitelia, ktori z mne neznamych dovodov tuto znacku glorifikuju a ostatne zhadzuju falosnymi argumentami pod zem.
Fakt je ten, ze ta kludnost, ktoru ma rad GS v krvi, je pre mna prilis sterilna a preto mi ta motorka nesadne. Mam rad taku zivelnost, ktoru ma zasa prave LC8 - a to zasa inym ludom vadi. To je OK.

Takze ja som to myslel vazne - ak budem stary a uz budem chciet tu pohodu a klud, tak zacnem zhanat RT. Tato motorka sa mi bohovsky lubi.


17.03.2016 19:30

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ahojte, mal som nejaké cestovno pracovné povinnosti tak som sa k tomu dostal až teraz.

V prvom rade vďaka za pochvaly. Nebolo ľahké napísať test ako je tento a takým spôsobom lebo bol očakávaný. Naviac vieme že pozitívne ladený test je prijímaný... nazvime s rozpakmi. Po rokoch však môžem povedať že sa treba vykašľať na predsudky a napísať to ako je. Ja sa naozaj nikomu nezodpovedám, píšem si ako to vidím ja a oplása sa to. Aj teraz si môžem otvoriť ktorýkoľvek test a konfrontovať ho s realitou s majiteľmi danej motorky... Ak niekto hodnotí kvalitu testu počtom kydov na moto tak tu si asi nepochutnal. Ale o tom som nechcel.

Vo fotení sme vsadili na kvalitu, každá foto má autora, tak môžete byť aj adresný ;-)

Dottore: K tomu len toľko že buď cheš XL enduro jazdiť v teréne alebo nechceš, ak nechceš tak nerieš a kúp si jednovalec, My čo chceme to budeme robiť po svojom.

Ku KTM 1190 Adventure R 2016 - Afra je stredná trieda, 1190 je najvyššia, cena je niekde inde. Afra KTM tu nekonkuruje... Cenovkou sedí skôr 1050 a preto sme ju tam dali, ale veď porovnať sa dá stále. KTM mne príde ťaškopádnejšia a zbytočne prekoňovaná. Podvozok? asi môže mať navrch, to neviem posúdiť. A 690 Enduro, to je niečo úplne iné, to nieje ani cestovné enduro... Afra sa na tomto piesku nehrá, je úplne na inom kontinente :-)

LC8 - to je rally motorka, malý rejd, ucukaná, super podvozok, pre paliča ktorý to vie v teréne perfektná voľba. Afra je čosi iné, tak ako tá stará, dobre dávkovateľný výkon, predvídateľná...

A pohodlie na Afre, no problém myslím si, sedlo sa mi pozdávalo, je tam aj veľa miesta, sedel som aj ako spolujazdec, myslím že tu nieje čo riešiť... Dnes si nemyslím že iba GS je etalón pohodlia. Všetky GS, KTM, Tenerka, Honda, Guzzi... čo ma napadne nič nemá vyslovené zlé sedlo...

Toľko zatiaľ povinnosti volajú...

Máte otázky o Afre? Zabudli sme niečo povedať v teste? Sem s nimi!!!


17.03.2016 20:00

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

deluxa - to aky kult pri BMW presne spominas? :-))) :-D :-D

vobec z Afriky necitit ziadnu lacnotu, netaraj - lacnotu az do Ruzinova bolo citit z Incheby z BMW 310R [zle]. Pozeral som sa na Afriku kriticky okom majitela roky hýčkaným ako ty vravíš kultom BMW :-P :-P. Vobec nic mi na nej nevadilo, ani jeden plast skrutka atd atd..

awia sorry ale cenovy rozdiel medzi Afrikou a 1190 Adventure nie je dobry argument. Cenovy rozdiel 4400 euro medzi Afrikou a Stromo ti pri porovnani neprekazal. A to Afrika hra naozaj vyssiu ligu oproti malemu Stromu.


17.03.2016 20:50

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Richi72
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Awia:
Awia, čo povieš na ten inverzný displej? Biele na čiernom :-~ Ja naň teda moc dobre nevidím ak nemám slnko za chrbtom.
A čo podvozok? Nakoľko je plne nastavitelný robil si s ním niečo? Prípadne mal si potrebu ho nejako ladiť?


17.03.2016 21:04

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Na mna ta motorka tiez neposobila nijako lacno. Az na tu spojku a gumene hadice, ale to sa uz preberalo v inej teme. Mne sa ta motorka paci a asi keby prisla v cas, tak by som sa na nej uz vozil.

Ked som na nu vyliezol, tak som aj na chvilu zauvazoval, ci nevymenit. Ale ten zabavny motor z KTM by mi uz asi chybal, aj tie brzdy, aj ked brzdy som na nej neskusal.
A podvozok, ten som tiez neskusal na afrike, ale aj tu som si zvykol na to, ze sa vozim s tvrdsim nastavenim a ked vojdem do mesta, tak nastavim na komfort a kvalita ciest ma netrapi. Spohodlnel som oproti transalpu, kde som laboroval s pruzinou, viskozitou/hladinou oleja, podlozkami... Teraz na to mam pocitac. Co Vam poviem? "Lenivost, hnaci motor pokroku"

Terenna mi pride akurat. Ale ako sa poznam, tak by som ju do terenu zobral raz za dva roky, lebo by mi jej bolo luto, podobne ako tranda a aj teraz ktmky. Neratam suche rumunske polnacky, ktore prejde aj KTM na balonoch. Hlavne, ked mi doma stoji na stuploch obuta huska.

Paci sa mi, ze na moderne endura davaju do zadu 18tku rafik. Ked som mal este staru DRku, tak okrem C02 tam velmi nebolo co obut.


18.03.2016 10:10

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

raptor: ja som zasa necítil tú lacnotu z BMW 310. Skladám článok o detailoch ako po minulé roky a tento bavorák má pár veci čo niekedy nemá ani vyššia trieda.
Nie som nejaký veľký priaznivec Hondy, ale Afrika ponúka veľa "rozumných" argumentov na kúpu.


18.03.2016 10:22

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Romoto: teším(e) sa na tvoj článok! [dobre] [dobre]

nejako som sa tento rok výrazne nevenoval motorkám na výstave, prebehol som si zľahka len cenduro triedu..jediná moto, ktorá ma tento rok zaujala tak, že som si na ňu aj sadol, bola 1290 SuperAdv....ak raz, v ďalekej budúcnosti predám TDM a budem hľadať niečo iné, tak to asi bude KTM...toto keby som napísal pred nejakou dobou, tak si asi sám nafackám :-)))

Afrika ma popravde viac zaujala na obrázkoch, ako v skutočnosti, vadia mi diery okolo vidlice v prístrojovke..prečo tak kurňa nedajú nejaký plastík? Neviem, nejako ma neočarila, ako som čakal, že ma očarí..


18.03.2016 10:26

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

romoto takze lacne plasty na nadrzi, 4 skrutky zo zeleziarstva ktorymi su uchytene rajdy k vrchnemu okularu a vyfuk original jak z Yuki si si tiez nevsimol... nuz asi mas iny uhol pohladu na detaily, inak si to neviem vysvetlit :-)


18.03.2016 12:04

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Hodnotenie: Dobré

Taky mily test, nepomoze, ale ani neuskodi, palec hore davam za to, ze si to chalani aspon uvedomuju :-)
Sak co ine, ako ze budu vysmiati jak leco sme cakali, vsak ano?
Porovnavat novu afriku s vstromom by mi teda fakt nenapadlo, za to porovnanie s KTM 1190R mi naopak chyba a nejake pomyselne triedy su mi pri tom lahostajne.
Uznavam, ze ja, ako dlhorocny majitel starsej verzie, ktory si motorku tunuje sam, opravuje sam, pouziva na jazdenie v miestach kde sa vzialenosti cerpaciek rataju na stovky a servisov na tisicky kilometrov ... to vidi v inom svetle ako sucasna moto generacia, a mozno aj preto chapem pohlad clena bacaono, ktory si v inej diskusii vysluzil pomenovanie frflos, negativista.
Za vsetkych takychto pozrite porovnanie na advrider,com
Pozri obrázok
- kde popri nepopieratelnemu progresu, za nedostatocne povazuje zadny tlmic, ram, riadidla, dojazd, dokonca aj sedadlo vraj menej pohodlne ako na starej afrike, a ze pri "plnej polnej" jej nejak rychlo dochadza dych...
..pomerne komplexne porovnanie starej novej plus varadero, koho to zaujima, asi si to dokaze najst.
Mimochodom, je to ten isty clovek ktoreho odtrhnuty predny blatnit z novej afriky, tu koluje po diskusiach.
Ked sme uz pri tom blatniku, tak hadice - nehadice, nemyslim si ze davat na moto typu CRF1000 vysoky motokros blatnik je dobry napad. Predny blatnik je zda sa, lepsie konstrukcne rieseny ako na starom modeli, mozno len plati dan za cenu materialu a spracovania, lepsie by to poriesil nejaky karbonovy z druhovyroby, teda, tak by som to aspon riesil ja, ked raz k tomu pride. Vlastne, aj dotycny majitel poukazuje na to, ze mu tam chybala skrutka uchytenia hadic, ktore nasledne tlacili na blatnik + blato co, povedme si uprimne, ani blato ako ho pozname napr. z Ukrajiny ani nebolo, sposobilo pnutie ktore viedlo k desrukcii blatnika.


18.03.2016 12:27

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: Nedať porovnanie s 1190 Adventure R ? Však nech motorkár vidí, že váha rovnaká, výkon uplne inde aj výbava a stačí mu dohodiť cca 2000 éčok.



18.03.2016 13:22

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

alexa, vozil som sa, ale ze by som z toho odpadaval, tak to nie. jedine, coho bolo citelne viac je vykon ale aj ten iba vo vysokych otackach. ale ostatne veci, ako ergonomia posedu, alebo ten ich elektronicky podvozok, horsie ako nova africa. podla mna.


18.03.2016 14:59

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

1190 Adveture R má odkedy elektronický podvozok? 8-)
Okrem 200kubíkov navyše a tým výkonu navyše je to plne porovnateľná moto s CRF1000L. Určite viac ako V Strom 650.


18.03.2016 15:24

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

The most comfortable way to fine tune the KTM 1190 ADVENTURE’s suspension setup is the Electronic Damping System (EDS).

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pitaz (18.03.2016 15:29)


18.03.2016 16:09

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

KTM 1190 ADVENTURE - elektronicky podvozok 17"/19"
KTM 1190 ADVENTURE R - bez elektroniky 18"/12"


18.03.2016 16:26

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

tak to bola bez R


18.03.2016 16:43

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: janoval: Kua, a ja tu sním o R-ku a tá ma menšie koleso ako susedov skútrik. Ešteže som nič nekúpil. (Sorry, nemohol som si to odpustiť :-D )


18.03.2016 18:54

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Na výstave bola R ka s 21 kou. Bez e podvozku.

Pitaz:Ja ze tabulkovo porovnať a ty tu vytahujes nejaku ergonomiu, čo nevyvráti nik.





18.03.2016 19:03

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

salli
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

taka trapne divna debata.ake neodstastky to ma .sedadlo da sa prerobit hadice da sa prerobit.sak aj bmw si majitelia upravuju.dat na to nalepky yamaha super tenere 1000 tak uverim v znovu zrodeniu svojej milej.:D.len par ludi vyuziva maximalny potencial masiny ci uz na ceste alebo v lese.a treba uznat ze zatial tu prevodovku zatial neponuka kazdy respektíve nikto.a kedze vyzera to tak ze je to perfektne urobena kedze ju viacery chvalia.a s môjho pohladu bezneho jazdca som rad ze nemusim v terene trapit sa radenim a mozem sa viac venovat jazdeniu je pre mna vysoko pozitivne.niesom profik ale ked na to nedate poriadne terenne gumy ta afrika nikdy nebude jazdit enduro. :-D :-D :-D pre mna africa maximalne paradny stroj.relativne lahka obratna.ma to potencial cestovatela ale aj bezneho chlapika jazdiaceho kazdy den do fabriky.proste univerzal. a hlavne ze to ma zvuk endura


18.03.2016 19:51

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

alexa - jaj, no to ano, do porovnania ju mohol dat kludne. aj tak je to vzdy o subjektívnom pocite z jazdy.

preto aj kazdemu zakaznikovi, ktory sa nevie rozhodnut medzi znackami odporucim, nech si vyskusa aj tu, aj tu a nech kupi taku, ktora mu lepsie sadne. preto osobne moc nemam rad tabulkove porovnania, a hlavne mudrlantov, ktori zacnu argumentovat papierovými cislami.


21.03.2016 12:11

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak po návrate a po spánku čas na reakcie:

KTM 1190 Adv R - Do porovnania sme ho nedávali lebo Afra je strená trieda a Adv TOP. KTM sama postavila do strednej triedy 1050 a že ju orientovala na cestu je (IMHO) jej chyba.

Africa Twin vs. KTM 1190 Adv R

Ak sa pozrieme na porovnanie Afra s prehľadom konkuruje aj "prémiovému" biku vo všetkých parametroch okrem jedného - motor. To zodpovedá tomu že je to o segment vyššie a Afra má výkon kvôli legislatívne (škrtená verzia a vodičák A2) ohraničený na 70kW - Presne to spravila KTM s 1050. Cenový rozdiel +3000EUR za KTM. Kto jazdil obe vie ako to je, KTM-áckych 150 koní je strašne vysoko, 90% jazdy sa vozíš úplne inde, nehovoariac o teréne a turistike... Tak ale komu je výkonu málo nie je čo riešiť doložiť tri litre a bežať k oranžovým. Inak ja si myslím, že skôr Afra bude kradnúť zákazníkov 1190 R ako naopak, lebo za 3 litre si niekto spraví aj dovolenku do Mongolska... Teraz je rad na KTM aby prekopali 1050 do terénu - mala tak byť hneď od začiatku a bolo by to veselšie...

Lacnota Afry - u mňa nefunguje, plasty na nádrži sú z výroby s textúrou ala škrabance a na miestach kce po páde hrozí poškodenie, nebude na nich škrabance vidieť resp výmena bude lacnejšia ako lakované diely. u mňa je to plus. Gumenné hadice sme už riešili, ale brzdy sú top, spojka lanková ide ľahúčko. Rám z jedného kusu je nahovno ale mal to tak aj predchodca...

Re: Richi72: Prístrojovka no problém jazdil som na Afre v slnku i za dažďa a teraz podobný displej na NC v Malage za brutál slnka. Tmavé plexi na prilbe trochu znižuje čitateľnosť ale slnko nevadí. No problém.
Podvozok bol super vzhľadom na krátkosť testu sme nič neriešili. Keď ju budeme mať znovu bude trochu na to čas.

S Romoto-m len súhlas, ja som G310 obzeral krátko ale práve lacno to nepôsobilo na mňa osobne.

Re: MaAT: porovnanie pekné ale niektoré veci diskutabilné až vysoko subjektívne, keďže i Varana som čo to pojazdil...

Re: alexa7: porovnanie som ti tu dal, takže nie za 2 ale za 3 litre dostaneš len viac výkonu a elektroniku, ktorá ti ju nedovolí na cestu preniesť >:-)

Keď budeme robiť test Afru - Enduro určite aj do článku 1190 R pridám, i keď tam asi napíšem +- to čo tu. ;-)



Dôvod úpravy: preklepy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (21.03.2016 12:19)


21.03.2016 12:42

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Na ostatku, co som na Afrike sedel (uz po vystave) som si vsimol tie blastre na riadidlach. Jedna vec je, co vyzera lacno a druha, co funguje ako lacne. Ten tenky makky plast je mozno OK na asfalt a mozno sa pri polozeni motorky aj ohne - nezlomi, ale mat to na svojej moto, tak nie ze to dam dole, ale samo by to rychlo odpadlo.
Skoda tychto detailov (hadica, blastre). V tej cene cakam hotovu motorku pre uzivatela, nie pre kutila.


21.03.2016 14:30

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: satos: Na druhej strane na ktorom cestovnom endúrku máš blastre s hliníkom?

Dôvod úpravy: áhá čo som našiel:

www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil HoGo80 (21.03.2016 14:36)


21.03.2016 15:03

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

satos - hlinikove chranice ruk v serii neponuka ani KTM, ani BMW ani nikto...
jedna vec je co ty ocakavas za svoje peniaze a druha vec je ako to vidia vyrobcovia ;-)

hogo ma predbehol..


21.03.2016 15:05

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tretia vec:
niekto by blastre s hlinikom nedal na motorku ani zadarmo ;-)


21.03.2016 15:19

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: janoval: Prečo? Design?


21.03.2016 15:22

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

chalani čo riešite.. ja vám to v krátkosti vysvetlím ;-)
satos skrátka potrebuje motorku ušitú jemu na mieru ale vyrobenú sériovo :-)))

USD tlmič nie, hliníkové chrániče rúk zas áno.. len sa ho Honda zabudla spýtať prv než to šupli do výroby :-D


21.03.2016 15:33

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

HoGo: letel si niekedy cez riaditka? Ja len minulu sezonu 2x z toho raz na roletach, zabudol som sa nabehol som na ne vo velkej rychlosti na prvej som vyletel a druha alebo tretia poslala motorku rovno proti mne. Rajdy som neudrzal a obe ruky sli hned dole medzi packy a rucky. Mat tam hlinikove chranice...nechcem si to ani predstavit.
Dokonca aj bez hliniku keby to boli chranice uchytene na 2 miestach, tak neviem ako by som dopadol.

Ano povodne plastove som pri padoch olamal, ale na kamene a konare mne stacia.


21.03.2016 16:00

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: janoval: trošku mi to pripadá, ako argument typu "nechcem mať pás v aute, lebo ma môže zachrániť, ak z auta vyletím". Aspoň ja viackrát tam schytám úder od konára + zachráni páčky a ruku pri páde, než by ma to ohrozilo.

Ešte video k odkazu pred tým:

Video: Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Concept - Osaka motorcycle show 2016



21.03.2016 16:06

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mne to je trosku jedno ako to pripada niekomu inemu. Ja mozem pisat len za seba, ze ja ich na terennu motorku nechcem. Mal som ich na DRke. Na konare a odletujuce kamebe mne plastovy chranic bohate staci a packa stoji 15E.


21.03.2016 16:10

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: janoval: Veď jasné, každý podľa seba :-). Ja ho tiež nemením okamžite, keď vidím, že na "novej" je umelá. Počkám kým sa zlomý. Max. druhý výjazd :D.
"packa stoji 15E." - a zostať bez spojky na konci sveta je za nezaplatenie :D


21.03.2016 18:09

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Nemám hliníkové blastre a ani nechcem, páčku som nezlomil nikdy...


21.03.2016 18:51

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Trochu poladené blastre na CRF podľa satos-a. :-}
[
Video: www.youtube.com/watch?v=fsRYktEWd2k ]


21.03.2016 19:18

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Re: HoGo80: Na tenere mam nejake plastove. Sice uz popraskali, ale fakt drzia dobre. Hlinikove som teraz dal na Gas-a, ale videl som u kamosa (jak dopadli), ze je to daleko od toho, co mam ja (na Tenere).

Re: raptor: Nikdy som nepovedal, ze USD nie. Mal som pocit, ze si ma vtedy pochopil. A ano, ak dam za motorku 12500€ (375 000 korun), tak tam chcem mat poriadne blastre, nie smejdy.

Re: janoval: Velmi zaujimave info pre mna. Ja som prave tie plastove "usi" vymenil za hlinikove "oka". Neporovnatelne lepsie mi rozrazaju stromceky po rubaniskach a fakt charania ruky pomedzi stromy. A aj ked motorka padne, nejdu riadidla hned do zeme. Zatial same vyhody. Som sa cudoval, preco na videach vidim u niektorych endurakov "usi". Zeby si nebol jediny?

Re: bacaono: Presne o tom som pisal. Dalsi komentar netreba.


21.03.2016 19:35

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

satos - myslim ze vtedy som ta pochopil.. alebo zeby nie? :-)))

skus prosim ta chapat ty ze sa predavaju motorky este o 3 - 6 litrov drahsie od Afriky ktore maju tiez plastove chranice. Nuz a povedat o plastovych chranicoch ze su smejdy mi pride ako nazor prilis zaostreny cez vlastnu optiku.


21.03.2016 19:41

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

datadive
 Kávičkár 

nahodou ... Afrika je po dlhom case motorka ktora ma pekne smerovky ... to menim vzdy ako prve :-D ... hned za tym idu zalamovacie packy a drziak SPZ


21.03.2016 20:21

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Re: raptor: Ano, kazdy ma vlastnu optiku. Beriem. No, ak by sa jednalo o cisto asfaltovu motorku, nech si ma ozdôbky na riadidlach ake chce. Ale tu sa bavime o cestovnom endure. Enduro, znamena vydrzat nieco a nie ze pekna farba.
Tie plasty su centova zalezitost (vyroba). Isty cas som robil na vstrekovacich formach...

Stale tvrdim, ze u mna Afrika nema konkurenciu. A nezaujimaju ma motorky o 6000 drahsie s plastovymi ozdôbkami.

Viem, kolko mi poriadne blastre na Tenere pomohli. Pre mna to je nezbytnost, nie okrasa. Kto chce mat z motorky modelku, nech si tam da aj gule z vianocneho stromceka. Ja chcem funkcnu ochranu, moze byt aj skareda.
A vobec mi nejde o spojkovu packu, ja aj tak pouzivam len dvojprstove (sp. packy). Poriadne blastre znamenaju pre vyrobcu naklady par eur. Afrika by si zasluzila mat ich uz v zaklade. Podla mna.


21.03.2016 20:27

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

satos - z uvedeneho mi vyplyva ze ziadna znacka nikdy nevyrobi motorku ktora by bola uplne podla tvojich predstav. Vzdy si ju budes musiet doladit podla seba... aj za 12500€

je KTM LC8 adventure poriadne cestovne enduro? - plastove blastre

este lepsi priklad.. je BMW HP2 poriadne cestovne ENDURO? ziadne blastre

ja viem, vsetko su to modelky... lebo nemaju hlinikove chranice vsak? ;-)

p.s. afrika by si zasluzila mat v zaklade aj pancierove hadice - a nema ich, a nie je to ziadna tragedia ;-)


21.03.2016 21:22

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Na okraj len k dovybaveniu:
Tie "drobnosti" čo treba dokupit sa zato pozbieraju. Napríklad že rozdiel medzi KTM je 3000 euri.
Lenže KTM ka ma bočný padací rám a hlavný stojan v cene tam je hned 500 a to sa kupiť jednoducho musí. Kupovať hlavný stojan k novej motorke aspon mna z princípu zabolí.


Najferovejšia ponuka čo som kupoval motocykel bolo Stelvio NTX. Tam sa dalo zo salonu ísť na dovolenku za cenníkovú cenu, ktorá sa všade uvádzala v tabulkách vedla konkurenčných strojov ktoré v cene niektoré nemali ani ten pdrbaný hlavný stojan.





21.03.2016 21:43

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

JanciXX
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Awia, načo služi lava (spojková) páčka pri automate? :-)


21.03.2016 22:12

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

parkovacia brzda


22.03.2016 9:11

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Re: raptor a la Nostradamus: Neviem, co ma LC8, ale ak podobnu okrasu, tak to je im na handu, nie ako vzor. A ak to nema BMW, tak to je ferove, lebo sa aspon netvaria, jaku to ma super vybavu (narazam jedine na blastre).
Doladit podla seba skor znamena, ze si dvihnem riadidla ak potrebujem/chcem a neviem co este v ramci ergonomie, mozno svetla (pridavne), padaky chcem-nechcem (aj ked nechciet padaky na cenduro, asi len ten, co max off road je zaprasena asfaltka), kufre chcem-nechcem... A nie tam dat blastre za jeden cent namiesto poriadnych (a nemusia byt hlinikove) za 10€ (vyrobna cena). Jasne, ze si ich potom mozem dokupit, za 200€. Ja by som si teda priplatil, namiesto 12590, rovnych 12600, resp. 12602 (lebo plus DPH za blastre).

Pri DCT, na miesto lavej packy by som chcel zadnu brzdu.


22.03.2016 9:55

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tie na KTM vyzeraju celkom pevne, az desivo pevne aj ked su bez hlinika.
Velmi dobre blastre mal asi Transalp. Riadne velke, chranili ruky od studeneho vzduchu. Dostatocne pevne a uchytene len na packach.


22.03.2016 10:12

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: JanciXX: Páčka na ľavej rukoväti pri DCT je parkovacia brzda.
Tu sme to fotili aby bolo vidieť že je veľmi ďaleko aby si na ňu nedotiahol za jazdy ani omylom.

Foto: Honda CRF1000L Africa Twin 2016


Zabrzdená a zaseknutá: Foto: Honda CRF1000L Africa Twin 2016


Je to mechanický lankový strmeň ktorý je na zadnom kole, inak je dosť na rane, vidieť ho na tejto foto je to ten spodný:

Foto: Honda CRF1000L Africa Twin 2016


Táto foto je manuál bez doplnkového strmeňa:

Foto: Honda CRF1000L Africa Twin 2016


Awia


22.03.2016 10:24

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tomu chalanovi na videu by sa zišlo keby tú páčku ručnej brzdy dočiahol.
Pri zastavovaní sa mu zamotal nepremok do ľavej stupačky a pri balansovaní si nechcene na DCT "vrkol" plynom. Dopadlo to "vylepšením" motorky o viac ako 2100€. Takže moto ani len nespadla s plnej výšky stojanu za celkom slušnú cenu.


22.03.2016 10:56

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Satos> ja napr padaky nechcem. Na LC8 robia viac skody ako uzitku.


22.03.2016 11:16

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: matus: Tak toto bude pre mňa zas nové. Na ktorom lc8? Jak viac škody?


22.03.2016 11:48

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: satos: pocuj vystupujes tu so svojimi poziadavkami ktore ja hodnotim ako nadstandardne. Tak som ocakaval ze ak mas nadstandardne poziadavky tak mas aj zakladne znalosti (pripadne google). Ano LC8 ma plastove blastre a nemusim byt preto Nostradamus a ani vlastnikom tej motorky aby som to vedel. Nemyslim si ze plastove blastre su pre standardneho turistu "okrasou"...a ak chces byt na mna este ironicky kludne pokracuj. :-)

Ty skratka neberies nic ine ako hlinikove chranice a vsetko ostatne je pre teba suviks alebo okrasa. Napriek tomu ze ziadna znacka seriovo nemontuje na svoj ziadny model seriovo hlinikove chranice dokazes to vycitat Afrike stale dookola.

Nebolo by jednoduchsie si ich tam jednoducho dat rovnako ako zvysenie riadidiel. ;-)

Ved pochop ze Honda robi motorky pre cely svet, nielen pre teba.


22.03.2016 12:55

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Hogo:: na lc8 adv. Ked chytis v terene padak o nejaky kamen ci koren v zemi, tak ho vie riadne vykrutit smerom k nadrzi a poskodit ju. Ked tam mas klasicke origo plastaky prip. karbonaky, tak sa bude moto po nich suchat a nezaprie sa o padak. A tie hlinikace "padaky" by som si na novu Africu radsej ani nedal. Tie blastre posobili na mna dost lacno. A zas radsej taketo plastaky uchytene na 2miestach ako tie lapanky s jednym uchytom. To som mal na moto raz a po prvom pade a odlomeny celeho uchytu spojkovej packy to slo hned na inzerat. Na LC8 su origoplastaky a tie znesu velmi vela [dobre]


22.03.2016 16:05

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Re: Nostradamus: Ty asi poznas Nostradama, co opisoval pritomnost, ked ho spajas s aktualnym stavom LC8. Ja som pocul len o takom, co predpovedal buducnost, kedze vies, ze motorku pre mna nevyrobia.
Tiez neviem, kde si nabral, ze chcem len a len hlinikace. Tie sice mam na endure, ale cisto ako ucelovu ochranu. Na cenduro by som ich nechcel a na XT mam prave plastaky a drzia asi tak dobre, ako na LC8 (vid prispevok od teplaka)

Toto je diskusia o jednej fajnovej motorke a nevidim dovod preco by som nemal skritizovat "detaily", ktore ak by neboli, vyrobca by neschudobnel.

Ak reagujes na moje prispevky, prosim, precitaj najprv dva-krat, aj tri-krat, ked treba. Nemusime tu potom riesit chujoviny.
Myslim, ze sa vyznas a kludne by som si od teba nechal hocikedy poradit. Ale mam pocit, ze hladas hlavne konflikt. To furt nevies prekusit svastiku na tanieri z roku 1914? , lebo sa ti zda, ze ju vymyslel Hitler?
...zbytocne.


22.03.2016 16:20

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

svastika? Hitler? Hladam konflikt?
Riadky od osoby kt. mi pise ako Nostradamovi....

... mas pravdu zbytocne

hovori sa ze s vekom prichadza aj rozum.... nuz ale niekedy prichadza iba ten vek


22.03.2016 22:12

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Richi72
 Kávičkár 

Ikona

Re: teplak: Origo Honda padáky na Afriku sú oceľové.


22.03.2016 22:35

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

Re: Richi72: urcite su? lebo v popise je, ze su hlinikove. musim zajtra pozret.


22.03.2016 22:41

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

Richi72
 Kávičkár 

Ikona

Prešli magnetickým testom. 8-) Takže určite sú. [dobre]


22.03.2016 23:10

Re: Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Vychadzal som z popisu padakov, preto som myslel, ze Al. Snad budu teda aspon pevne, ak je to uz zelezo :-)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.