Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1626 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda CRF1000L Africa Twin 2016 Odstráň z porovnaniaKTM 690 Enduro R 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKTM
Model:CRF1000L Africa Twin690 Enduro R
Rok:20162012
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Cestovné enduroEnduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:998 ccm690 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.66.6 k (49.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 6000 ot.64 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.8:1
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm102 x 84,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm250 mm
Zdvih vzadu:220 mm250 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm
Pneu vpredu:90/90-R2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70-R18140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg142 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg
Výška sedla:870 mm935 mm
Rázvor:1575 mm1504 mm
Dĺžka:2335 mm
Šírka:875 mm
Výška:1475 mm
Svetlá výška:250 mm280 mm
Objem nádrže:18.8 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 kmcca 180 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:v sérii modelu s ABS
Vypínateľné ABS:v sérii modelu s ABS
Trakčná kontrola:v sérii modelu s ABS
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Predbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.
Cena 10/2012: 8 560,- EUR
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »