Anketa:
Pioniecross - Pionier - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťKedy: | 17.01.2015 08:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Chrenovec-Brusno ![]() |
Kto: | Peter (peterslanina) vás pozýva |
Kontakt: | slape@pobox.sk 0907366530,0944164728 |
17.1.2015 Chrenovec-Brusno
7.2.2015 Kopernica
28.2.2015 Chrenovec-Brusno
21.3.2015 Kopernica.
Každý umiestnený pretekár bude ohodnotený nie len cenou, ale aj bodmi od 15 do 1.
Za prvé miesto v celom seriáli je sľúbený motocykel JAWA 50.
KEDY:17.1.2015 SOBOTA CHRENOVEC-BRUSNO
KDE:Chrenovec-Brusno stará cesta oproti žel.stanici
KATEGÓRIE:neupravené,upravené
REGISTRÁCIA PRETEKÁROV:do 10:00hod.
TRÉNING: 8:00-10:45hod.
ŠTART: 11:00hod.časový harmonogram podľa počtu pretekárov
VYHODNOTENIE:14:00hod.
ŠTARTOVNÉ:5€
O občerstvenie sa postaráme.
Technické predpisy ako v celoslovenskom seriáli.V kategórii "neupravené" žiadne skryte úpravy prosím. Usporiadateľ môže prikázať pretekárovi rozobrať motocykel pri podozrení z uprav.
Nezabudnite na prilbu pevnú obuv a ostatné chrániče.
Každý pretekár sa pretekov zúčastní na vlastné nebezpečie a náklady.
Zároveň je každý účastník povinný sa riadiť pokynmi usporiadateľov.
Otázky ohľadom pretekov na kontaktných tel.číslach.
Úprimne sa na Vás tešíme.
Diskusia:

Pioniecross
super. na pionier som zatiaľ nenašetril, ale pevne verím, že sa raz k tejto intelektuálnej zábave pridám a určite prídem kuknúť na niektorý z pretekov tohto superpohára. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!