Anketa:
MOTO PARTY DANOVÁ - MONASTYR 2015 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - MOTO PARTY DANOVÁ - MONASTYR 2015
Kedy: | 25.04.2015 10:00 až 26.04.2015 00:00 |
---|---|
Kde: | Rekreačna oblasť Danová ![]() |
Kto: | Miki (mikio) vás pozýva |
Kontakt: | 0905 185 833 |
11:00 - Spanilá jazda Odchod z parkoviska pri Daisy MIEROVA ulica - Monastyr goo.gl/maps/1y6NC
13:00 - Jarné pokropenie motoriek na Monastyr-e
15:00 - Spanilá jazda na RS Danová
Ako po minulé roky tak aj tento rok sme pre Vás v areáli RS Danová pripravili bohatý program. ( súťaže, bohatá tombola, vystúpenie kapely Six Panets, Rockotéka do rána…)
Vstupné do areálu 3 Eurokoruny (v cene je vstup, tombolový lístok, pamätná nálepka...)
O polnoci spoločne Oslávime 4-tie narodeniny klubu Demon Proximum 665.
Ubytovanie v areáli je možné riešiť buď priamo na mieste alebo formou rezervácie na tel.čísle : 0907 977 886
V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte na čísle 0905 185 833
Tešíme sa na Vás
DP665
*Účasť na vlastnú zodpovednosť. Žiadame dodržiavanie bezpečnosti, pravidiel cestnej premávky a pokynov usporiadateľa.
Diskusia:

Značky:
.Monastyr krstenie motoriek
Dňa 25.4.2015 krstenie motoriek v Monastyre stretko v Košiciach OMV Mier o 10:00 každý je vitaný. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!