Anketa:
Nežij vteřinou 2015 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Nežij vteřinou 2015
Kedy: | 06.06.2015 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | areál Sloupsko-šošůvských jeskyní v Moravském krasu ![]() |
Kto: | sHARk1 vás pozýva |
Kontakt: | nezijvterinou.cz |
Kdy: 6. 6. 2015, 13:00–15:00 hodin
Hlavní téma: Nepovolené doplňky a úpravy motocyklů
V již tradičním preventivním programu akce nebudou chybět:
Interaktivní ukázky Motoškoly Masarykova okruhu pod vedením Pepy Šilera
Policejní záběry z dopravních nehod rozšířené o rozbor vybraných kolizí
Výstup primáře traumacentra Fakultní nemocnice Brno MUDr. Pavla Macha
Prezentace mototýmů hradní stráže, dopravní a vojenské policie
Autogramiáda jezdce Moto GP Karla Abraháma
Zhodnocení jedinečného přínosu instalace bezpečnostních motosvodidel
Předvedení techniky, výstroje a vybavení jednotlivých složek IZS
Osvěžení zásad první pomoci a postupů v případě dopravní nehody
Informace k odškodnění obětí případných nehod poskytované odborníky
Technické poradenství oborových specialistů z oblasti servisu i prodeje
Aktualizované představení bezpečnostní ochranné identifikační technologie
Prezentace funkčních a bezpečnostních trendů výbavy chránící zdraví motorkářů
Zkušební jízdy na zapůjčených strojích v režii jednoho z partnerů akce
Výhrami oceněné testování znalostí pravidel silničního provozu a jiné soutěže
Letošní ročník opět symbolicky zakončí vzpomínka na ty, kterým silnice vzala život.
nezijvterinou.cz/2015/05/01/ahoj-vsichni...
Diskusia:

Značky:
.Nežij vteřinou 2015
Pozri obrázok Upravené 2 krát. Naposledy upravil sHARk1 (27.05.2015 10:07) |
Nežij vteřinou 2015
celkom pohodova akcia, bol som minuly rok aj aj rok predtym. idealne to spojit aj s navstevami jaskyn a macochy |
Nežij vteřinou 2015
Ak by niekoho zaujímalo... Upravené 2 krát. Naposledy upravil sHARk1 (12.06.2015 17:01) |
Nežij vteřinou 2015
Zaujímavé tipy Upravené 1 krát. Naposledy upravil sHARk1 (12.06.2015 16:59) |
Nežij vteřinou 2015
Karel & Karel |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!