Anketa:
Ukončenie motosezony 2016 - púť motorkarov - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťKedy: | 25.09.2016 11:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Pútnické miesto Studnička Pozba, Slovensko ![]() |
Kto: | silvia vás pozýva |
Kontakt: | sisinka77@centrum.sk |
Miesto konania akcie:
Pútnické miesto Studnička PozbaMapa:
Diskusia:

Ukončenie motosezony 2016 - púť motorkarov
Frantisku nejako sa vam to mixuje s omsou na modrom kameni. Dve omse v jeden den par km od seba - no neviem |
Ukončenie motosezony 2016 - púť motorkarov
tato je o 10,00 ta druha o 12.30 to sa da stihnut cim viac omsi tym svetejsi motorkari Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (15.09.2016 12:19) |
Ukončenie motosezony 2016 - púť motorkarov
Re: Sektor: sorry,iba som nevedel kde to je |
Ukončenie motosezony 2016 - púť motorkarov
Kedy to teda vsetko zacina? Pretoze som nasiel plagat , na ktorom je stretnutie na Besi naplanovane na 10:00 |
Ukončenie motosezony 2016 - púť motorkarov
Re: FRENKY42: hadam len nie v besenove je stretnutie ? Podla mna je Besi, co je susedna dedina od pozby... poprosim organizatorov o potvrdenie mojej domienky... ak este stihnu....dakujem |
Ukončenie motosezony 2016 - púť motorkarov
Re: gajdosikpatrik: presne tak, každoročne je stretnutie na Besi, kúsok od Pozby |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!