Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1970 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30110
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17771)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12339)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

MM SR - MX2 junior, MX junior125, MX2, MX Open, MX4, MX4+ - Motocross - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Motocross - MM SR - MX2 junior, MX junior125, MX2, MX Open, MX4, MX4+

Kedy:01.05.2017 09:00 - 19:00
Kde:Myjava
Kto:Redakcia vás pozýva
Kontakt: smf.sk
MEDZINÁRODNÉ MAJSTROVSTVÁ SR – MX2 junior, MX junior125, MX2, MX Open, MX4, MX4+

Motokrosový šampionát 2017 začína tradične na Myjave - 51. ročník motokrosu na Myjave

Ako už tradične i tento rok štartuje seriál medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose tried MX junior125, MX2 junior, MX Open, MX2, MX4 a MX4+ na trati Kamenný kopec na Myjave. Tento rok to bude už 51.ročník motokrosu v meste Myjava, ktorý sa uskutoční tradične 1.5.2017. Program súťažného dňa myjavského motokrosu začína v pondelok o 8:15 hod. tréningami, štart prvej finálovej jazdy je na programe o 13:30 hod. Dekorovanie víťazov jednotlivých tried sa uskutočni ihneď po dojazde poslednej finálovky, cca o 18:00 hod. Medzinárodné majstrovstvá Slovenska v motokrose majú v tejto sezóne nové pomenovanie - MX OPEN - avšak to ani z ďaleka nie je všetko. Zmien bude neúrekom a to vďaka vstupu promotéra, ESX media, do hry. Ten sa bude starať najmä o to, aby boli motokrosové podujatia na Slovensku atraktívne pre divákov, riadne zmedializované a aby motokros nebol len okrajovým športom na slovenskej scéne. Snáď najväčšou novinkou sezóny 2017 budú LIVE televízne a internetové prenosy na TV 213 ( 213.sk/). Priamo z podujatí budú vysielané všetky jazdy aj s komentárom, chýbať nebudú ani rozhovory s jazdcami, ich trénermi či manažérmi. Tak neváhajte a príďte si užiť pondelkový prvý máj na myjavský motokros!

Viac info: ZU - MM SR MX Myjava, 1.5.2017

Diskusia:

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
26.04.2017 14:11

MM SR - MX2 junior, MX junior125, MX2, MX Open, MX4, MX4+

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Motokrosový šampionát 2017 začína tradične na Myjave - 51. ročník motokrosu na Myjave


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »