Anketa:
4. Dolniacka motorkárska púť - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - 4. Dolniacka motorkárska púť
Kedy: | 20.09.2020 12:30 - 15:00 |
---|---|
Kde: | Pustý kostol Veľká Čalomija ![]() |
Kto: | robai (robai) vás pozýva |
Kontakt: | myxy@gonet.sk |
Bude nám potešením sa (zase) stretnúť!
Diskusia:

Značky:
.4. Dolniacka motorkárska púť
Dňa 20.9.2020 to jest v nedeľu sa koná 4. Dolniacka motorkárska púť, tak ako vlani v prietoroch historického Pustého kostola vo Veľkej Čalomiji. Predpokladaný čas začatia svätej omše je 12:30 hod., celebruje náš duchovný Jozef Novák, kto už bol na tejto akcii možno si ho bude aj pamätať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil GaST (10.09.2020 13:23) |
Re: 4. Dolniacka motorkárska púť
|
Re: 4. Dolniacka motorkárska púť
Upravené 1 krát. Naposledy upravil robai (11.09.2020 11:55) |
Re: 4. Dolniacka motorkárska púť
Škoda že nebude celebrovať NÁŠ duchovný Padre. Hádam by som aj išiel |
4. Dolniacka motorkárska púť
Kebo - zase Ta, alebo aj s rodinkou rád stretnem, bude nám potešením! |
4. Dolniacka motorkárska púť
Dobra sprava: "hygiena" odsuhlasila akciu, mozme ju uskutočniť! |
4. Dolniacka motorkárska púť
Pripadám si akoby som trpel "samovravou", no neda mi upozorniť: ked budete odbočovat v Čalomiji z hlavnej na tu vedľajšiu cestu ku kostolu, odporúčam dávať pozor na hlboky rigol, najmä moto s nižším podvozkom - superšporty a choppre. |
4. Dolniacka motorkárska púť
Charakter akcie je nám blízky, tento rok sa však nebudeme vedieť zúčastniť. |
4. Dolniacka motorkárska púť
Zdar tetkos, aj som vas na zaciatku vyzeral kde ste, no potom som stratil prehlad kto tam je a kto nie a ani som sa nestihol s každým známym uvítať/porozprávať... skoda ze ste neboli, nas duchovny vystruhal nadhernu motorkársku kazen, bol to uprimný prihovor motorkara k motorkarom. Dufam, že sa nám na budúci rok podarí 5.Dolniacka a tam už budete aj vy. |
4. Dolniacka motorkárska púť
Krasna lokalita, pekna omsa, ukazkove pocasie - vdaka! |
4. Dolniacka motorkárska púť
GaST: |
4. Dolniacka motorkárska púť
bolo super , vďaka "dolniakom" za peknú akciu v krásnom prostredí. veľmi rád tam jazdím |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!