ISSN 1336-6491 | Online: 1607 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29894
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

ZRUŠENÉ: Motozraz Sveta motocyklov 2023 - Motozrazy - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Motozrazy - ZRUŠENÉ: Motozraz Sveta motocyklov 2023

Kedy:17.08.2023 09:00 až 20.08.2023 19:00
Kde:Zemplínska Šírava
Kto:Redakcia vás pozýva
Kontakt: www.motofan.sk/, peter.mitas@pobys.sk
Motozraz Sveta motocyklov - 20.ročník, Zemplínska Šírava

Diskusia:

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Zraz.

30.07.2023 23:29

ZRUŠENÉ: Motozraz Sveta motocyklov - 20.ročník

Zraz Motorkárov na Zemplínskej Šírave sa konať BUDE!
Všetci nadšenci motoriek nesmúťte! Urobili sme všetko pre to, aby sa váš obľúbený Zraz Motorkárov uskutočníl aj tento rok.
KEDY: 18. – 20.08.2023
KDE: Zemplínska Šírava, oblasť Slnečný Lúč
Program plný atrakcií, súťaži,kaskadérov,množstvo hudobných interpretov ako napríklad Polemic, Helenine oči, Lukáš Adamec, Komajota,Bijouterrier, Hrdza, Fučo&Jerry stand up comedy show a samozrejme nesmie chýbať pre vás motorkárov Spanilá jazda.
Neskutočne sa na vás tešíme a sme radi, že sa nám to nakoniec podarilo a my si môžeme spoločne užiť vrchol letnej sezóny. Moderátor podujatia Slavo Jurko.

V prípade akýchkoľvek otázok nás nevahajte kontaktovať na zraz@zrazmotorkarov.sk
Usporiadateľ podujatia: Kings R&M s.r.o.
Viac na: motoride.sk/akcia/10801/motozrazy-zraz-motorkarov-na-ze...

Dôvod úpravy: link

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (03.08.2023 15:50)


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »