ISSN 1336-6491 | Online: 1895 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31690
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18517)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13173)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Bedah

Login: Bedah Offline

Meno: Mike Hikle
Môj štýl: Veteránista - učarovali mi stroje skôr vyrobené...
Skúsenosti: Žiadne, nemám motorku
Motorka: Adamoto
Mesto: Santa-fe (Spojené štáty Americké)
Čas registrácie: 20.07.2024 11:16
Posledne prihlásený: 24.07.2024 20:57

Niečo o sebe:

Looking for innovative solutions in educational technology? I recently came across an incredible website that offers just that! Check out: lionwood.software/domains/education/. This site provides a range of cutting-edge tools and software designed specifically to enhance the educational experience for both students and educators.
From interactive learning platforms to advanced management systems, Lionwood Software covers all bases. Their solutions are not only user-friendly but also customizable, making it easy to integrate them into any educational setting. What impressed me the most is their commitment to staying ahead of the curve with the latest technological advancements, ensuring that their offerings are always top-notch.
Whether you're an educator looking to streamline administrative tasks, a student seeking better engagement tools, or an institution aiming to modernize its infrastructure, this site has something for everyone. I highly recommend checking it out to see how their innovative solutions can make a significant difference in the educational landscape.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Zoznam členov Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »