ISSN 1336-6491 | Online: 981 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18163)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12727)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Hombre

Login: Hombre Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Čoprák - proste pohodová jazda v štýle CCC...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 30 rokov, ročne najazdím v priemere 7000 kilometrov
Motorka: Honda VT 800 Shadow 1988
Mesto: Perlová dolina Gelnica (Slovensko)
Čas registrácie: 26.02.2005 20:26
Posledne prihlásený: 09.06.2016 17:02

Niečo o sebe:

Motorku som predal.Nasledujúci text je momentálne minulosťou: Sme so svojou manželkou Lindou poznávači najzabudnutejších kútov Slovenska, Čiech a Poĺska v sedle nášho Transalpa.Na dobrodružnejšie cesty ako Ukrajina... jazdím sám.Čím som starší tým pomalšie jazdím a viac vnímam krajinu.Vyhľadávam cesty s najmenšou premávkou a dedinky na "konci sveta".
Cez les som prestal jazdiť lebo násilie plodí len násilie.Rád čítam články - Mototuristika, no sám som pasívny v opisovaní svojich ciest.Raz možno aj na to príde čas.
A stali sa z nás čopráci až veteránisti, jazdíme po okolí len tak pre radosť.

Štatistika

Zoznam členov Motozem

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »