Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - IvanMY
Login: | IvanMY Offline | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | |||||||||
Môj štýl: | ![]() | |||||||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax | |||||||||
Motorka: | Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1990 | |||||||||
Mesto: | Stará Turá (Slovensko) | |||||||||
Čas registrácie: | 19.10.2017 01:43 | |||||||||
Posledne prihlásený: | 25.10.2023 02:53 | |||||||||
Ďalšie motorky:
| ||||||||||
Niečo o sebe:Ako som začal byť motorkárom, keď som mal 15-16 rokov môj sen bol kúpiť si Simson enduro, lenže ako to bývalo v tej dobe, nový Simson zohnal len Vietnamec alebo len ak si mal velmi dobrého známeho niekde kde rozdelovali Simsonov do mototechien. Takže nakoniec som Simsona nezohnal aj ked som mal velmi dobrú známu v Mototechne v našom meste. A už keď som mal 18-rokov tak so posunul latku záujmu vyššie na Jawu 350 na ktorú som zase čakal a nedočkal. Keď mi zavolala naša známa z mototechne že síce Jawu nemajú ale prišli nové nemecké motorky MZ 150 a či mi ju má odložiť. Bol som trochu sklamaný ale už po tolkej dobe čakania na moju prvú motorku som povedal že áno. Tak mojou prvou motorkou bola MZ 150. Bola to výborná motorka ale aj tak som poškuloval po Jawe 350 ten nádherný zvuk Jawy 350 sa nedal porovnat s MZ150. Nakoniec mi v roku 1996 MZ150 ukradli. Dalšiu motorku som kúpil až niekedy 2007 a to bola stará Jawa 250 z roku 1957, bola velmi zanedbaná trochu som ju poopravoval ale na renováciu už nebol čas takže motoricky šlapala ako hodinky ale vyzerala ako zo smetiska. Nakoniec som aj tú predal a kúpil som Jinlun 250 dobrá motorka len stále sa mi to zdalo slabé tak som to tiež predal, po nej som mal chvílu bez papierov Suzuki DR600 nakoniec aj tá išla preč. Potom som kúpil moju najoblúbenejšiu motorku Yamahu XTZ 750 ktorú mám dodnes. Popri Yamahe XTZ750 som mal chvílu Yamahu MT01 (nádherná motorka) potom Hondu VTX 1800, nakoniec som aj to predal lebo to už bolo na mňa moc silné a malá nádrž. A nedávno mi k Yamaha XTZ750 pribudol staručký Pionier na ktorom sa chodím povozit len tak po blízkom okolí. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom IvanMY: 14
- Zobraz témy ktoré otvoril IvanMY
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil IvanMY

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!