ISSN 1336-6491 | Online: 1750 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - JaRCii

Login: JaRCii Offline

Ikona

Meno: Jaroslav (priezvisko utajené)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 16 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov
Motorka: Yamaha FZ 6 Fazer 2004
Mesto: Brno (Česko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 12 krát.
Čas registrácie: 01.11.2009 22:25
Posledne prihlásený: 20.04.2023 08:55

Ďalšie motorky:

Motorka:
Yamaha FZ6 Fazer

Niečo o sebe:

Som originál z Liptova(vlastne Horehron :-D)

2009-2012 Som mal som Apriliu RX 125, moja prvá ale kúpil som ju v úbohom stave . Po troch sezónach musela ísť na diely lebo som ju zadrel a už som nemal nervy do nej vrážať peniaze znova . Inak šikovná 125ka. Ako mladý zasran som si vyskúšal čo to je reálna moto, čo obnáša servis a aj nejaký minipád prišiel, na naučenie niet lepšej skúsenosti.

2013-2016 Modrá Honda CBF 500 2005 krásne chvíle s ňou, skoro tri roky a viac ako 16000 km, super stroj na naučenie a oťukanie, nového majiteľa si našla v Dubnici nad Váhom. Moto bola kúpená v Honda Brno.

Leto 2019 - Tak po 3 rokoch moto abstinovania a rôznych testovačkách prišiel čierny Fazer 6 od Yamahy, kúpil som ho od staršieho pána, ktorý ho mal od zaťa, ktorý ho kúpil originál v Yamahe Praha v r.2005, za fakt výbornú cenu aj s mnohými doplnkami. Motorka v čase mojej kúpy mala neuveriteľných 5200km(originál) a všetko na nej bolo nové, síce má trošku šuchnutý kryt motora a maličku preličinu na nádrži od opretého bicykla, ale inak je Fazer v luxusom stave, akoby práve vyliezol z fabriky, umyjem pavučiny z garáže, vyleším ho a hor sa na cesty.

Štatistika

Zoznam členov

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »