ISSN 1336-6491 | Online: 1854 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29867
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Kamilko

Login: Kamilko Offline

Ikona

Meno: Kamil Kováč (~55 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 20 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov
Motorka: Indian FTR X 100% R Carbon
Mesto: Vlachovo, incles (Andorra)
Čas registrácie: 09.12.2005 15:19
Posledne prihlásený: 21.02.2025 22:43

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

V 35-ke konečne prvá motorka (Honda CBF 250 2005).
V 36-ke konečne naozajstná motorka (Yamaha Fazer FZ6N 2006).
V 38-ke traktoristom (Buell Lightning XB12Scg 2009).
V 39-ke návrat ku štvorvalcom (Honda CB 1000 R 2009).
V 45-ke Orange is the new Black (KTM 1290 SuperDuke R 2015).
V 47-ke Black is the new Black (KTM 1290 SuperDuke R 2017).
V 53-ke Indiánom (Indian FTR X 100% R Carbon)

Counted his friends in burned-out spark plugs, and prays that he always will.
(Jethro Tull)

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

19.09.2006 - Kamilko Čitatelia: 16629 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

O Yamahe FZ6N, zákrutách, bodoch a všeličom inom

Po 15 000 kilometroch, dvoch motorkách a desiatke výjazdov preraďujem sám seba z kategórie začiatočníkov medzi mierne pokročilých a píšem tento článok o tom, čo sa stane keď presedláš z dvestopaťdesiatky na šesťstovku.

 

31.12.2005 - Kamilko Čitatelia: 31147 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Tento článok je písaný z pohľadu úplného začiatočníka ktorému sa svet motocyklov síce ohromne páči, nemá však o nich žiadne technické poznatky a jeho skúsenosti pozostávajú z piatich rokov na skútroch rozličnej kubatúry a šiestich tisícok kilometrov na Honde CBF 250. A práve o tejto motorke (ale nielen o nej) je tento príspevok.

 

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

13.03.2023 - Kamilko Čitatelia: 7251 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Madeira: ľahko je byť Indiánom, keď neprší

Choď na Madeiru. Akože vážne, choď. Na nič nedbaj, len choď. Poďakovať za nápad mi môžeš neskôr.

 

26.01.2015 - Kamilko Čitatelia: 11499 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Stačí že sme majiteľmi cieľa - Andalúzia, Španielsko

Aj ja, aj ja, aj ja! Aj ja chcem napísať taký cestopis ako tie ktoré tu už roky čítam! Lenže doteraz som necestoval, preto som nemohol. V lete 2014 som začal cestovať na motorke, ale len do Rumunska o ktorom sa tu písalo viac než dosť a do Álp o ktorých sa tu písalo viac než viac než dosť. Až koncom roka som podnikol jeden menej zvyčajný výlet.

 

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »