ISSN 1336-6491 | Online: 1878 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30668
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18053)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12615)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Loson

Login: Loson Offline

Meno: Long Des
Môj štýl: Skútrista - od mesta až na kraj sveta, hlavne bez radenia...
Skúsenosti: Žiadne, nemám motorku
Motorka: Žiadna
Mesto: šamorín (Spojené štáty Americké)
Čas registrácie: 28.09.2024 12:49
Posledne prihlásený: 28.09.2024 14:48

Niečo o sebe:

أردت أن أشارك تجربتي الشخصية مع موقع . إذا كنتم تبحثون عن مصدر موثوق للحصول على معلومات مفيدة وشاملة، فهذا الموقع يمكن أن يكون خياراً جيداً. يتميز بتقديم محتوى منظم ومفيد حول مواضيع متعددة، وهو سهل الاستخدام للغاية.
ما أعجبني حقًا هو كيفية ترتيب المعلومات بطريقة تجعل الوصول إلى التفاصيل السريعة سهلاً، سواء كنت مبتدئاً أو لديك خلفية في المجال. لديهم مقالات محدثة باستمرار، وهذا يجعل من السهل متابعة التطورات الجديدة. كما أن التصميم البسيط للموقع يجعل التصفح مريحًا للغاية.
إذا كان لديك أي تساؤلات أو تحتاج إلى نصائح، فإن الموقع يوفر قسماً للأسئلة الشائعة يمكنك الاطلاع عليه، وقد وجدت بعض الإجابات المفيدة فيه. أعتقد أن الموقع يستحق التجربة، خاصة إذا كنت تبحث عن محتوى ذو جودة عالية.
أتطلع لسماع آرائكم وتجاربكم أيضاً!

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Zoznam členov Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »