ISSN 1336-6491 | Online: 2914 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Marek333

Login: Marek333 Offline

Ikona

Meno: Marek (priezvisko utajené) (~34 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, ročne najazdím v priemere 6000 kilometrov
Motorka: Honda XL 650V Transalp 2006
Mesto: Liptovsk?? hr??dok (Slovensko)
Čas registrácie: 13.10.2016 17:51
Posledne prihlásený: 12.03.2021 14:16

Niečo o sebe:

S motorkami som začal ako 14 ročný chlapec.
Vtedy u Nás mal (motorku) každý chalan myslím Pionier. Dnes už majú chalani iné záujmy.
Ďalej som pokračoval z Jawami resp. ČZ. neskôr som presedlal na Enduro-cross.
Momentálne ma najviac zaujímajú veľké cestovne endurá. No nepohrdnem žiadnou motorkou.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

26.11.2017 - Marek333 Čitatelia: 7270 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Výlet – Slovinsko, Chorvátsko, Maďarsko

Keďže môj prvý cestopis Slovenské východňáre mal pozitívne ohlasy, rozhodla som sa napísať druhý cestopis tak isto z pohľadu ľadvinky sediacej na zadnom sedadle. Tento rok sme sa rozhodli rozšíriť naše cestovateľské obzory preto sme si vybrali Chorvátsko, destináciu v ktorej ešte nedovolenkoval ani jeden z nás.

 

22.11.2016 - Marek333 Čitatelia: 8709 [Mototuristika - Východné Slovensko - Cestopis]

-

Motodovolenka 2016 – „Slovenské východňáre“

Po kúpe motorky sme sa nevedeli dočkať našej prvej motodovolenky. Rozhodovanie, kam nás povedú kolesá nášho tátoša HONDY TRANSALP 650V počas našej dovolenky, nám vyriešilo pozvanie od našich priateľov na východ Slovenska. Keďže Marčo moc na slohové práce nie je, píšem svoj prvý cestopis ja - priateľka Maťka z pohľadu ľadvinky sediacej na zadnom sedadle.

 

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »