Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2262 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Miki58

Login: Miki58 Offline

Ikona

Meno: Klimek Miroslav (~67 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 43 rokov, ročne najazdím v priemere 8000 kilometrov
Motorka: BMW R 1100 RS 2000
Mesto: Gáň, okr. galanta (Slovensko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 106 krát.
Čas registrácie: 31.03.2005 09:14
Posledne prihlásený: 22.05.2024 18:46

Ďalšie motorky:

Motorka:
BMW R 1100 RS 2000

Niečo o sebe:

štátny úradník ( UV SR) vekom v stredných rokoch ( rok narodenia 1958 ), duchom však veľmi mladý, jednoducho som za každú srandu, prepadol som "budovateľským" JAWKÁM v mojom veku
V decembri 2006 pribudla Yuki 250 Vista Soft - Red Devils. .
August 2007 : kúpil som ČZ 175/450.03 čiernu, pekný predrenovačný kus a podarilo sa mi kúpiť aj ČZ 150C v pôvodnom stave r.v. 1952 - krásny kúsok.
Od februára 2008 bývam v Bratislave - Dúbravke
od 20. júna 2008 som šťastným majiteľom BMW F 650 a nešťastným bývalým majiteľom JAWY 350/360 aj s PAV 40
jeseň 2008 podarilo sa mi získať krásny kúsok JAWA 250/592 1969 a tiež PAV 40 pred renováciou ( ale aspoň, že je )
November 2008 opäť som zmenil trvalý pobyt na Gáň okr. Galanta
Február 2009 - predal som ČZ 175
Intenzívne premýšľam nad výmenou BMW za čopríka nad 600 ccm
Výmena sa nekonala, ale 6. apríla som sa stal majiteľom krásneho Draga - Yamaha XVS 650 Drag Star 1999 a tak mám aj čopríka aj bavoráčika...
Drago a Bavoráčik sú už preč, ČZ z roku 1952 tiež, aj Jawa 250/592 ale medzi tým som sa stal majiteľom JAWA 350/360 1971 vojenská úprava a Jawa Mustang 23 1977.
Takže všetky veterániky išli dole vodou a presedlal som na "normálnu" moto BMW R 1100RS, s ktorou sa ešte len zoznamujem. Skúšal som to na skútri Suzuki Burgmann AN 400, ale nuda, nuda, nuda ...
Od roku 2014 som pracujúci dôchodca a teraz hltám kilometre nielen na moto, ale aj ako vodič sanitného vozidla, mesačne cca 12.000 km po celom krásnom Slovensku.
BMW sa plne osvedčilo a tak už tradične jazdíme s Ivanom do prekrásneho Rumunska. Máme za sebou už 3 výjazdy a samozrejme ani tento rok nebude výnimka, len žiaľ musíme zmeniť termín ...
Výjazdov už je 5 a tento rok hádam dáme ďalší - delta Dunaja
Sanitku som zavesil na klinec a znova sa venujem ekonomike, tento krát na Mestskej polícii Bratislava

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »