Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - ReneXXL
Login: | ReneXXL Offline | |||
---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | |||
Môj štýl: | ![]() | |||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 40 rokov | |||
Motorka: | Kawasaki | |||
Mesto: | Košice (Slovensko) | |||
Čas registrácie: | 13.10.2009 14:51 | |||
Posledne prihlásený: | 08.12.2014 18:28 | |||
Ďalšie motorky:
| ||||
Niečo o sebe:Mam rad cross, enduro a cestne rakety ako su aj moja Kawasaki ZZR1100 90roky najrychlejsia seriova motorecka na svete hreivy pocit, Honda CBR 1100 XX, Hayabusa, ZX 12R a ZZR 1400!!!Momentalna tuzba ZX 12 alebo hayabusa tazka volba.Keby boly peniazky Kawasaki ZZR 1400.Rad jazdim cely rok ak je pekne v decembri ci marci rad si zajdem na kofolu ci kavicku.Je to laska.Masinku uz mam Kawasaki ZX 12R!!! ma 186K!!! smelo mozem povedat je to ZABIJAK! tejto by som dal opravnenie hovorit NINJA!Splnil sa mi sen.No a tie tvary su nadherne!Caute a stastne kilometre vsetkym vam.Majte sa pekne. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom ReneXXL: 58
- Zobraz témy ktoré otvoril ReneXXL
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil ReneXXL
Foto člena:
Foto motorky:

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!