ISSN 1336-6491 | Online: 2241 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Snake009

Login: Snake009 Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Som začiatočník, jazdím 15 rokov, ročne najazdím v priemere 9000 kilometrov
Motorka: Žiadna
Mesto: Bratislava (Slovensko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 59 krát.
Čas registrácie: 20.01.2010 22:08
Posledne prihlásený: 15.09.2020 09:41

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

Som skôr kofolkár ako kávičkár (kávu totiž nepijem), mám rád aj takzvané "palacinkové" výjazdy... >:-)


SEZÓNA 2010: Moja prvá motosezóna. Podarilo sa mi "kávičkovaním" najazdiť 13435 km a nazrel som zatiaľ na motorke do A, CZ, H. Uvidíme čo bude ďalej z toho kávičkovania... :-)

SEZÓNA 2011: V tejto sezóne okrem susedov, A, CZ, H, sa podarilo pridať na zoznam navštívených krajín už aj SLO a HR. Pribudlo mi ale 15946 km prevažne fajn zážitkov... :-)

SEZÓNA 2012: Túto sezónu sa tak ako každý rok podarilo pozrieť do A, CZ, H ale stihlo pribudnúť aj CH, D, FL, I, ako aj znovu dovolenkové SLO, HR. Skúsil som aj okruhy a spolu 16674 km.

SEZÓNA 2013: Sezóna vyšla z neznámych dôvodov ako najslabšia. Navštívil som len v rámci krátkych výletov susedov v A, CZ a H. Nepribudlo vôbec nič nové a žiaľ aj len slabých 9991 km. [zle]

SEZÓNA 2014: Moja posledná motocyklová sezóna. Opakoval sa scénar tej minulej sezóny akurát teda s tým rozdielom že len okolo SK komína a pár krátkych jázd do A. Inak nič nové a teda len 6950 km.

SEZÓNA 2015: X

SEZÓNA 2016: X

SEZÓNA 2017: X

SEZÓNA 2018: X


Moja prvá motorka bola Yamaha FZ6 Fazer, sezóny 2010-12 a spolu 46055km, po nehode na okruhu išla do dôchodku. Druhá a posledná bola Yamaha FZ8-N, sezóny 2013-14 a najazdil som na nej 16941 km. Žiaľ aj túto motorku som poslal na predčasný dôchodok a seba takmer tiež. Preto nastal čas vykašlať sa na to...

Spolu v sedle za 5 sezón 62996 km... :-)


R.I.P. #58 :-(

Štatistika

Zoznam členov

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »