ISSN 1336-6491 | Online: 2213 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - amigolu

Login: amigolu Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 35 rokov, ročne najazdím v priemere 7000 kilometrov
Motorka: Honda XL 600V Transalp 1991
Mesto: Moravský sv. ján (Slovensko)
Čas registrácie: 11.04.2010 19:41
Posledne prihlásený: 17.11.2020 13:30

Niečo o sebe:

Doplnky na mojej motorke :

01. turistické plexi Givi
02. deflektor na prednom plexi
03. predné padacie rámy Givi
04. zadné padacie rámy a nosiče tašiek - vlastné
05. zadné tašky Moto Detail
06. topcase Givi Maxia
07. 12 V zásuvka
08. zadné hmlové svetlo
09. rozšírený bočný stojan
10. upravený vývod z akumulátora pre rýchle pripojenie nabíjačky alebo štart káblov
11.sklopná radiaca páka
12.regulátor napätia od VAPE do 500W
13.predĺžený zadný blatník pred zadným tlmičom
14. problémové CDI nahradené spoločnou riadiacou jednotkou Ignitech
15. Koso mini 3
16. podtlakový palivový ventil nahradený spoľahlivým klasickým

Štatistika

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »