Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 843 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31680
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18512)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13168)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - andrej1883

Login: andrej1883 Offline

Meno: Andrej Staník (~28 rokov)
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 16 rokov, ročne najazdím v priemere 1000 kilometrov
Motorka: Jawa New Pionýr
Mesto: Lazy pod makytou (Slovensko)
Čas registrácie: 13.05.2012 17:59
Posledne prihlásený: 01.05.2019 19:07

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

K jednej stope ma to ťahá prakticky už od útleho veku, kedy bratranec "hobloval kopečky" za chalupou na Honde cr 125 z roku 1991. Odvtedy som vždy túžil po nablýskanej mašine na ktorej by som sa brodil bahnami a lietal po lesoch s vetrom o preteky. Ako čas plynul dostal som sa k vytúženému motocyklu, nebola to honda, ale pitbike s kubatúrou 50ccm :D Na sopliaka na prvom stupni základnej školy to stačilo.. Ale s pribúdajúcimi rokmi som túžil po mnohých mašinách avšak rodičia ma odmietali financovať a sám som bohužiaľ financie nemal.. Tak som sa chodieval dívať na chalanov ako jazdia a sem tam mi niekto dal "zveza". Sem tam som osedlal dedovu babetu alebo pinčla a trošku ich prevetral. Ako čas plynul ani som sa nenazdal a mal som 17 rokov a vo vačku vodičák na auto a tým pádom aj na motocykel kategórie AM.. Jazdiť autom s rodičmi mi nevoňalo tak som sa rozhodol obzrieť sa po niečom na dvoch kolesách čo by som mohol osedlať sám. A tak som sa úplnou náhodou dostal k novému "pionieru" (čo je podľa väčšiny ľudí plastový šmejd) a hneď pri skúšobnej jazde ma zaplavila vlna spomienok a s kúpou som neváhal :D A tak sme sa dostali až k súčasnosti.. Skúsenosti s týmto strojom a dúfam, že aj s inými sa Vám pokúsim priblížiť... Dúfam, že budú čo najpozitívnejšie :-) Tak zatiaľ zdar

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Zoznam členov

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »