Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - drakdrak11
Login: | drakdrak11 Offline | |
---|---|---|
Meno: | Utajené | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 21 rokov | |
Motorka: | Ducati Monster 600 2000 | |
Mesto: | Dubnica nad Váhom (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 16.06.2010 20:18 | |
Posledne prihlásený: | 24.09.2010 11:48 | |
Ďalšie motorky: | ||
Niečo o sebe:zdravím...som motorkár :D nič nové hehhe takže k veci ...jazdím asi od 14 rokov kedy mi otec dal babetu nebudem opisovať čo som si na nej zažil pretože si to asi každý vie predstaviť :D neskôr prišlo na radu kupiť niečo silnejšie a bola to HONDA MTX 125r ...ked som ju 1x zbadal bola mi neskutočne velká a ba čo horšie ked som na to sadol aj neskutočne silé :D s nou som si toho tiež neskutočne vela užil a za 5 rokov absolutne žiadna velka porucha len lanká spojkové brzdové plynové a inak nič motor stále žije asi aj preto lebo je to zmiešavač a ten bol naplno čiže sa kvalitne mazal a dostával vždy tie najkvalitnejšie a najdrahšie oleje...no a počas tejto doby som ojazdieval sem tam bratrancovu JAWU 350, Gileru RC600, KAWASAKI KLR600 a samozrejme nejaké pekáče čezety jawky a tak ..no a foter tiež velký motorkár akurát že ju predal asi po 3 rokoch čiže mal ju od 17tich tak do 20 asi a bola to ČZ175ŠPORT a ja som mu takú istú kupil na 60siatku teda znova ju má po 40 rokoch :D tešil sa aj slzu vyronil :D :D :D no ale teraz k veci dnes ked už mám 21 rokov som sa rozhodol kupiť si motorku s papiermi výber padal postupne takto nejak (nejaké supermoto alebo radšej KLR? nie radšej XT a nie kupim niečo porádne tak hornet600alebo ešte brutálnejšie?tak teda buellXB9 hm ale drahé sakra tak teda suzuki tl1000r no ale ked to skrátim tak dnes práve 16.6.2010 17:00 som si objednal DUCATI MONSTER600 ) snád som na nič nezabudol a ak hej dopíšem... moto morini corsaro1200 (to má bratranec 140 koní strela :D hehehe !) |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom drakdrak11: 31
- Zobraz témy ktoré otvoril drakdrak11
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil drakdrak11
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!