ISSN 1336-6491 | Online: 875 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30806
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18121)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12685)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - hofik

Login: hofik Offline

Ikona

Meno: Miro Hofbauer (~58 rokov)
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 19 rokov, ročne najazdím v priemere 6000 kilometrov
Motorka: KTM 990 Adventure 2007
Mesto: BA/Zahorie (Slovensko)
Čas registrácie: 31.07.2006 16:25
Posledne prihlásený: 10.04.2017 13:23

Ďalšie motorky:

Motorka:
Suzuki RM-Z 250

Niečo o sebe:

Začal som sa vozit pre relax. Po cca 10tis. km na XT som si kupil LC8. Chcel som trochu aj do terenu... Kedze som s motorkami zacal neskoro, chcel som napredovat trochu rychlejsie. V 2008 som zacal jazdit na LC8 s motocross trenerom. Aj som sa co-to naucil, ale off-road sa mi tak zapacil, ze som si kupil aj cross-u. Stale sa ucim, s trenerom. Kvoli rodine sa tomu venujem menej ako 1x tyzdenne - co je malo. Aj hobby jazdci trenuju 2-3 krat tyzdenne. Mam dobreho trenera, na pocet najazdennych hodin napredujem dobre - myslim ze mi to staci na to, aby som sa "nezlakol" nijakeho zjazdneho terenu. Na druhej strane, na motocross je to strasne malo, aj v porovnani s hobby-senior jazdcami.... Takze momentalne sa stale snazim co najviac naucit a uzivam si moto - cross-ove treningy, obcasne kratke off aj on-road vyjazdy na LC8, cca 1x do roka on-road 4-dnovy vylet... a v 2009 som sa dostal aj na motoraj rallye... dufam ze sa mi podari takychto podujati zucastnovat viac. Toto som si naozaj uzil.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »