Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1226 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30310
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17874)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12436)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - juraj125

Login: juraj125 Offline

Ikona

Meno: juraj (priezvisko utajené)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 21 rokov
Motorka: Cagiva 125 W8 1992
Mesto: Rabča (Slovensko)
Čas registrácie: 09.07.2010 14:27
Posledne prihlásený: 23.07.2010 07:46

Niečo o sebe:

Chcem kupit nieco s TP, EC, SPZ pacia sa mi nahace, ale poznam sa takze hladam endurko alebo motard.. rad sa preveziem po polnych cestach.. (panelovky, luky, lesi, okolie vodnej nadrze, piesok, bahno) cena, spolahlivost, zivotnost, dostupnost dielov je velmi dolezita. Nepotrpim si na vykon, ale nerad travym cas v dielni, a musim mat na nu spolah..
Rad navstevujem znamych co da po asvalde tam spet 200km.. ked idem taku trasu idem hospodarne no ako nahle som na mieste rad to vytocim a poblbnem popredvdzam sa 8-)
Vedsi obsach ako 500ccm urcite nechcem koli vahe a ani by som to nedokazal poriadne prevetrat okrem asvaldu.. no uz by som siel do niecoho min. 250 aj ked len moja Cagiva 125 W8 mi plne postacuje a ked som ju vytacal dostatocne otvaral dalo sa nanej plnohodnotne uzivat si.. (nenasiel som kopec v terene ktorim by som nevysiel pokial som ju nemusel pustit z otacok)no nechem uz tak motor trapit
Chcem nieco z dielni: HONDA, YAMAHA, KTM, SUZUKI, KAWASAKI..
no necham si poradit (VOR, HUSQARNA, HUSABERG.. ci ine celkom zname a dostupne)
Nakolko este studujem na vysokej cena je pre mna velmi dolezita. Cize nova masinka nepripada do uvahy..
Pokukam po:
Suzuki DR 350
Suzuki DR-Z 400S
Yamaha WR250R
Kawasaki KLX 250
Rad si necham poradit ci sa trocha ovplivnit ak viete, poznate este nieake stroje co by ma mohli zaujat a co by som si mal urcite obzriet prosim poradte. Dobra rada na nezaplatenie. Dakujem ;)

Štatistika

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »