ISSN 1336-6491 | Online: 1357 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30268
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17854)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12414)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - jurajbel

Login: jurajbel Offline

Ikona

Meno: Juraj Belanský (~67 rokov)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Som začiatočník, jazdím 17 rokov
Motorka: Sherco TX 125/2008
Mesto: Sverepec (Slovensko)
Čas registrácie: 11.04.2007 21:18
Posledne prihlásený: 05.03.2018 20:17

Ďalšie motorky:

Motorka:
GAS GAS TXT Pro 125 2011

Niečo o sebe:

Významná zmena v ŽIVOTE nášho klubu po 4 rokoch MX závodenia na KTM 65ke - rozhodnutím Valnej hromady - teda ocina a maminy s motocrossom končíme a definitívne prechádzame od sezóny 2011 na MOTOTRIAL.
Bolo to dosť ťažké rozhodovanie, z viacerých dôvodov ale bolo nutné - nebudeme a nemusíme to nikomu zdôvodňovať a vysvetlovať, je to naše rozhodnutie.
Motorke však zostávame verní, môžeme častejšie, poctivejšie a hlavne lacnejšie trénovať - záhradu máme 2500m²- pustíme tam na dve hodky JCB-čko, narobí tam jamy, hrby, dovlečieme pár klád, kameňov, staré kombajnové pneu a trať je hotová.
V 1.roku trialového súťaženia sa Samkovi podaril husársky kúsok-zvíťazil v triede Voľná /najnižšia a najmenej náročná/ a získal tak titul Majstra Slovenska pre rok 2011 v tejto triede. V roku 2012 prestupujeme-dobrovoľne-do náročnejšej a ťažšej triedy C, v ktorej chceme pokračovať vďaka kvalitnej príprave v dobrých výsledkoch.
Ja robím "chytača", doprovod, maséra, technického i psychologického poradcu, mechanika, kuchára.... Popritom Samka sprevádzam na jeho
"starej hrči" Sherco TX125/2008 a strašne by som sa to chcel naučiť. Zatiaľ však len chcel, v sekcii ma mladý zdolá ľavou zadnou!!

Štatistika

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »