ISSN 1336-6491 | Online: 1683 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30289
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17865)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12424)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - minczi

Login: minczi Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 31 rokov
Motorka: Harley-Davidson Road King clasic 2006
Mesto: Bergen - Fana (Nórsko)
Čas registrácie: 22.07.2010 08:16
Posledne prihlásený: 11.05.2013 07:28

Ďalšie motorky:

Motorka:
Suzuki GSX-R 750 1993
Honda CBR 1000 F 1991
Harley-Davidson Road King clasic 2006

Niečo o sebe:

Len tak v krátkosti, jazdenie ma bavilo stále, pracujem ako vodič busu momentálne v Nórsku :-). Mal som 4kolku, Suzuki Gsx 750 R a potom som presedlal na túto mašinku Honda CBR 1000 F ale po pár rokoch na nej som sa rozhodol alebo Nórsky systém rozhodol že príde nová strojovňa do mojej garáže nakoľko hondička ostala na ocot na SVK (preregistrovanie do norska by stalo 4 krat ako jej hodnota a používať v norsku moto na svk eč je zakázané ) a ja v Nórsku tak som si tu splnil sen a kúpil Harika ;) a teraz spolu brázdime nórske cestičky.

Štatistika

Zoznam členov

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »