Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2726 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - romanesku

Login: romanesku Offline

Ikona

Meno: Roman Knoll (~61 rokov)
Môj štýl: Veteránista - učarovali mi stroje skôr vyrobené...
Skúsenosti: Jazdím pre relax
Motorka: Moto Guzzi V 7 1970
Mesto: Považská bystrica (Slovensko)
Čas registrácie: 15.11.2010 17:56
Posledne prihlásený: 13.02.2025 14:29

Ďalšie motorky:

Motorka:
Moto Guzzi V 7 Spezial 1970
Honda XL 700V Transalp 2010
Kawasaki Z 440 LTD 1982

Niečo o sebe:

Ako mnoho iných, aj ja som začínal na dvojtaktoch ČSSR výroby, keď JAWA 350 bol vrchol. Iné značky sme si mohli pozrieť len z katalógov dovezených z vtedy nepriateľského imperialistického západu. My, z okolia Považskej Bystrice sme mali šťastie pozrieť si aj svetové značky motocyklov počas Šesťdňových.Zaujímavé neboli len motorky na trati, ale všetko možné čo bolo vidieť v depe.
Aj ja, ako mnohý z Vás som v na začiatku dospelosti venoval svoju energiu, čas a peniaze do budovania rodinného zázemia a až teraz sa znova dostávam k motorkárčeniu. U nás to bolo tak, že najprv som kúpil motorku synovi od ktorého som si ju s jeho láskavým súhlasom požičiaval a s plnou nádržou vracial.Po takýchto dvoch sezónach som sa rozhodol pre vlastú motorku.Teda rozhodli sme sa spolu s kamarátom, s ktorým sme o tom fantazírovali už dlhšiu dobu.
Hneď od začiatku sme sa zamerali na cestovné enduro, minimum bola Yamaha TDM a maximum BMW 1150GS. Transalp bol výber rozumom a stavom peňazí.
Od r 2019 jazdím na Moto Guzzi V 700 z roku 1970 - ťažko popísatelné, ako sa horí: kto nemal ryšavú, nevie čo je to vášeň

Štatistika

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »