Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - sierra
Login: | sierra Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 25 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov | |
Motorka: | Yamaha FZS 1000 Fazer 2001 | |
Mesto: | Malacky (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 02.01.2003 19:28 | |
Posledne prihlásený: | 02.02.2017 15:51 | |
Niečo o sebe:
|
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 2 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom sierra: 291
- Zobraz témy ktoré otvoril sierra
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil sierra
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
04.03.2005 - sierra Čitatelia: 25617 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZS 1000 Fazer
Ešte minulý rok na Kamennom mlyne, pri pohľade na tisícku Fazera som si zo sedla svojej šesťstovky vravel, aké by to bolo úžasné, jazdiť na takom stroji. A tiež ma tá malá, ale ostrá bolesť reality pichla kdesi hlboko za žalúdkom, aby som si uvedomil, aká hudba budúcnosti to asi je. Túžba však bola väčšia....
24.06.2004 - sierra Čitatelia: 25760 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZS 600 Fazer
Subjektivne postrehy, názory a skúsenosti... Nedá mi, aby som i ja prispel svojou troškou do motoride-mlyna. Svojou Yamahou FZS 600 Fazer.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!