Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2318 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - superflanker

Login: superflanker Offline

Ikona

Meno: Martin (priezvisko utajené)
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Jazdím pre relax
Motorka: Honda XL 650V Transalp 2005
Mesto: Trenčín, hriňová (Slovensko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 34 krát.
Čas registrácie: 30.05.2005 17:39
Posledne prihlásený: 15.01.2025 19:03

Ďalšie motorky:

Motorka:
Royal Enfield Classic 500 2020

Niečo o sebe:

My Motto:

" You can't change the world
But you can change the facts
And when you change the facts
You change points of view
You may change a vote
And when you change a vote
You may change the world. "
( Martin Lee Gore--DepecheMode)

Doplnky a vykonané zmeny na mojom Трансальпe:

01. laminátová Rallye kapotáž
02. roadbook – Čížek CLASSIC
03. tripmaster TRAILTECH VECTOR s ovládaním na riadidlách
04. battery monitor
05. pancierové brzdové hadice
06. hrazdička + držiak príslušenstva
07. kryty rukovätí ACERBIS
08. GPS
09. kryt /mriežka/ svetlometu
10. LED smerovky
11. zvýšený blatník ACERBIS
12. predĺžené teleskopy (zvýšenie svetlej výšky +3 cm)
13. spevnené silentbloky riadidiel a +3cm nadstavce riadidiel
14. kovové koliesko náhonu tachometra
15. odstránené plastové kryty náboja predného kolesa
16. progresívne pružiny – zosilnené WIRTH
17. padacie rámy TOURATECH
18. taštičky na padacie rámy
19. poťah nádrže TOP SELLERIE
20. znížené sedadlo – 3 cm
21. prídavné svetlá SW Motech
22. 2x12V zásuvka
23. premiestnený akumulátor pod sedadlo
24. kryt motoru GRAVE
25. kryt reťaze GRAVE
26. kovový kryt vývodového kolieska
27. zadný tlmič WILBERS + predĺženie vidličky (zvýšenie svetlej výšky +3 cm)
28. automatické mazanie reťaze - SCOTTOILER + dual injector
29. nosiče kufrov SW-motech
30. AL-kufre ZARGES
31. topcase - GIVI
32. tankvak - TOP SELLERIE
33. rozšírené MX stupačky
34. sklopná radiaca páka Touratech
35. vydrážkovaná brzdová páka
36. výfuk MIVV
37. vzduchový filter KN
38. odstránený PAIR systém
39. odstránený katalyzátor
40. odstránený spínač bočného stojanu
41. pneu - MICHELIN AC10, vzadu Mitas E09 (cesta)/ Mitas C02 (rallye)
42. centrálny stojan
43. predĺžený samosklopný bočný stojan
44. rozšírená pätka bočného stojanu
45. prerobené uchytenie tlmiča - svetlá výška bez centrálneho stojanu 28 cm
46. sklopné enduro zrkadlá
47. rozeta +1 zub
48. toolbox
49. lambda sonda
50. Air/Fuel ratio meter
51. programovateľná riadiaca jednotka Ignitech bez imobilizéra
52. regulátor VAPE so zlepšením chladením

Štatistika

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »