Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - ulltraa
Login: | ulltraa Offline | |
---|---|---|
Meno: | Tomáš (priezvisko utajené) | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec | |
Motorka: | Suzuki AN 650 Burgman 2009 | |
Mesto: | Žilina (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 26.02.2013 15:43 | |
Posledne prihlásený: | 24.02.2021 21:14 | |
Niečo o sebe:
|
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 4 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 19 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 174
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom ulltraa: 15
- Zobraz témy ktoré otvoril ulltraa
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil ulltraa
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.
10.04.2017 - ulltraa Čitatelia: 7749 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Via ITALIA 2016
Naša druhá tohtoročná dovolenka je na dosah. Zážitky z rakúskych Álp, ktoré sme brázdili pred viac ako rokom, nás nabudili vybrať sa tentokrát do talianskych Álp. Zostáva nám odmakať si pár posledných hodín v práci a môžeme začať baliť kufre a tešiť sa na týždeň plný nových zážitkov.
24.01.2017 - ulltraa Čitatelia: 9559 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

ROMANIA 2016 - krásna aj v nepremokoch
Výlet do Rumunska sme plánovali už dlhšie. Ako inak vo dvojke len s ľadvinkou. Plány sa zmenili a do cesty sa nám priplietol Lukáš, ktorý bol v Rumunsku minulý rok a chcel sa tam ešte vrátiť. Začalo to stretávaním sa v malej krčmičke, kde sme vo veľkom rozoberali plány našej dovolenky. Body záujmu boli jasné, trasa zhruba načrtnutá, už len stanoviť termín odchodu. Pôvodne sme chceli vyrážať 9. júla, kedy hlásili všade krásne počasie, no za účelom testovania nepremokov a kvôli pracovným povinnostiam vyrážame o týždeň neskôr. Dňa odchodu sa nevieme dočkať.
12.11.2015 - ulltraa Čitatelia: 11973 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Montenegro summer trip 2015
Naša dovolenka sa začína. Tentokrát sme sa rozhodli pre Čiernu Horu. Samozrejme na motorke a popri oddychu aj s plánmi na spoznávanie kadejakých úžasných miest.
02.08.2015 - ulltraa Čitatelia: 8586 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Naša prvá Alpovačka, jún 2015
Je streda, deň voľna pred dlhoočakávanou dovolenkou. Našou cieľovou destináciou je Rakúsko, najmä oblasť Korutánska. Už sa nevieme dočkať, kedy vyrazíme.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!