Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2172 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29853
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17639)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12214)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Pohorie Tomorrit, Albánsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Pohorie Tomorrit - Pracovníci z kameňolomu

Pohorie Tomorrit a jeho najvyšší vrch Partizanit s výškou 2416 metrov je vzdialené od mora vzdušnou čiarou zhruba 80 km. Vedie doň viacero ciest. Využil som prístupovú cestu za mestom Polican idúcu do činných kameňolomov.

Terén prevažne kamenistý, občas veľmi jemný rozomletý prach. Pozor na veľké skaly padajúce z nákladiakov, ich premávka je tu pomerne hustá. Do cesty sa občas pripletie aj bager.

Terény väčšinou nie sú náročne pokiaľ sa držíte na vyjazdených často používaných cestách. Zaskočiť môžu strmé stúpania.

Priamo na vrchol Partizanit sa motorkou asi dostať nedá, no dá sa vyštverať na pridružené vrcholky len o pár metrov nižšie. Pohodlnete sa dostanete do výšky 2300 m.n.m. Táto cesta vedie pomedzi akési rozdvojenie pohoria medzi Partizanitom a horou Kulmakut. Nájdete tu svätyne Bektašského náboženstva (časť Islamu).

Pozor: Na cestu k vrcholu sa pýtajte miestnych pracovníkov v kameňolomoch aby ste sa neskúšali štverať hore ako ja krížom cez kameňolom. Vedie tam aj lepšia cesta.

Články:

Fotogaléria:

03.02.2013 - zeON

Pohorie Tomorrit - Svätyňa medzi horami

03.02.2013 - zeON

Pohorie Tomorrit - Na ceste vo výške 2300 m.n.m 80 km vzdušnou čiarou od mora

03.02.2013 - zeON

Pohorie Tomorrit - Takýchto "monumentov" tu bolo viacero

03.02.2013 - zeON

Pohorie Tomorrit - Náprotivná hora Kulmakut s výškou 2173 metrov

03.02.2013 - zeON

Pohorie Tomorrit - Raňajky či obed, ale bratranec jedného z nich predáva zmrzlinu v Nitre

03.02.2013 - zeON

Pohorie Tomorrit - Luxusné kamenné cesty

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Albánsko
Región:Stredná časť
Typ:Trasa
Pridal:zeON 04.02.2013 (07:00)
Poloha:N 40.636 E 20.163
Približná poloha:nie
Čitatelia:9190
Povrch:asfalt

Prístup:

Do pohoria vedie viacero ciest. Najpohodlnejšie tam trafíte z mesta Corovode, vtedy vás cesta prevedie okolo hory Kulmakut. Zaujímava je aj odbočka za mestom Polican. Najzaujímavejšou voľbou ako sa dostať do pohoria Tomorrit bude isto cesta vedúca sem z kaňonu Devoll.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Výjazd na Tomorrit, AlbánskoTrasa4.6 km JZ
2.Trasa: Gramsh - Vertop, AlbánskoTrasa10.5 km SZ
3.Trasa: Polican - Moglice, AlbánskoTrasa12.9 km V
4.Kaňon Devoll, AlbánskoTrasa24.9 km V
5.Albánske ropné polia, AlbánskoZaujímavosť30.1 km SZ
6.Priehradný múr vypustenej hrádze na rieke Devoll, AlbánskoZaujímavosť37.3 km S
7.River, AlbánskoHotel37.8 km J
8.Pitná a dobrá voda, AlbánskoPrameň45.0 km SV
9.Teplé prameny (Permet ), AlbánskoPrameň49.2 km JV

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »